Nieuw Goederenrecht

AD124
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nieuw Goederenrecht

#1 , 07 sep 2021 20:50

Dag,

aan de linkerkant van mijn perceel grens ik aan 3 buren.
over de gehele lengte (de achterkant van de 3 buren hun percelen) staat een gedeelde haag.
echter is deze bij een vervelende buur wild gegroeid tijdens de leegstand van het huis en is de 'haag' nu een slordige 5m en hoger .
ik heb deze aan mijn zijde al eens flink terug gesnoeid en ook aan de bovenkant wat terug gesnoeid, met de nodige discussie
bij proberen om deze haag terug naar 2m te brengen zoals de rest van de lengte (en ook een ander stuk aan zijn perceel) wilt hij niet meewerken en discusierde hij altijd dat het gedeelde bomen zijn en geen gedeelde haag ivm hoger zijn dan 2m.
nu is sinds kort het nieuw goederenrecht van toepassing en is het een en ander veranderd rond gedeeld groen en ook het verschil tussen laag en hoogstam/ boom en haag.

nu is mijn vraag: is het nu mogelijk hem te dwingen om dit terug te snoeien tot een normaal stuk groen, ipv wildgegroeide beuken die mij overlast geven, en waarvan de onderkant ondertussen zo hol gegroeid is dat het geen afscheiding van het zicht meer geeft.
en zo niet, kan ik dwingen tot rooien als ik er echt klaar mee ben...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 07 sep 2021 20:58

Beste

Typisch een dossier voor vrederechtbank. U kan een verzoekschrift opstellen en dan zal dit behandeld worden.

https://www.om-mp.be/om_mp/files/en-sav ... ECHTER.pdf
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Archief”