eenmalige belasting terugtrekken

robbie2001
Topic Starter

eenmalige belasting terugtrekken

#1 , 18 jan 2009 21:01

Ik had een tijd geleden op het nieuws gehoord dat alleenstaande 300euro zouden trekken en samenwonende 600 euro, we zouden dat in Februari terugtrekken (eenmalig). Nu vind ik daar niks van terug op het internet, en hoe zit het met gepensioneerde? Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 19 jan 2009 13:39

De Vlaamse regering heeft beslist een 'jobkorting' toe te kennen in 2009 aan iedereen met een beroepsinkomen die in Vlaanderen woont.
Deze bedraagt 250 € bij een beroepsinkomen boven 23000 €. Het wordt 300 € bij beroepsinkomen tussen 5500 en 23000 €.
De werkgevers mogen een verrekening toe passen bij het loon van februari. Dus voor die maand wordt dat bedrag in mindering gebracht bij de af te trekken belastingvoorheffing en kan je meer ontvangen aan netto loon.
Het is van toepassing apart voor gehuwden en wettelijk samenwonen = koppels kunnen het dus beiden ontvangen.
Gepensioneerden , bruggepensioneerden en werklozen komen niet in aanmerking voor deze bonus.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Elle*

#3 , 19 jan 2009 14:12

Hoe kan je de jobkorting als zelfstandige eigenlijk toepassen?
Zelf al aftrekken van wat je normaal in 2009 aan belastingen moet afdragen (hoe moet je het dan inbrengen? Niet als kost neem ik aan) of houdt de overheid hier binnen 3 jaar zelf rekening mee?

Reclame

wanton

#4 , 19 jan 2009 17:59

De 'jobkorting' zal sowieso op je aanslagbiljet verrekend worden als :' vermindering vanwege Vlaamse Gewest'.

Maar door de verrekening als vermindering op de voorheffing van het loon toe te passen , komt dit de werknemers nu al ten goede.

Praktische regeling voor zelfstandigen ken ik niet.
Maar ze hebben er wel recht op!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Archief”