Boekhouder weigert stukken te overleggen

fok13
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Boekhouder weigert stukken te overleggen

#1 , 02 apr 2021 14:31

Ik heb een vraag over een boekhouder die niet stukken cq documenten wil overleggen.
Mijn dochter ligt in een vechtscheiding en hun boekhouder weigert documenten te overleggen nadat we vele malen
gevraagd hebben naar relevante stukken.
Zelfs de advocaat van mijn dochter heeft een mail gestuurd,hij antwoord dan met een vaag briefje en stuurt niets mee.
Het is duidelijk dat hij onder een hoedje speelt met de ex van mijn dochter.
Op welke manier kunnen wij aan de benodigde documenten komen.
Mijn dochter heeft het nodig voor haar IB 2020.
Ik heb altijd gedacht dat een boekhouder neutraal moet zijn in deze.

MVG: X

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 02 apr 2021 14:34

Over welke stukken gaat het hier? Persoonlijk of van een vennootschap?

jef007
Berichten: 1679

#3 , 02 apr 2021 14:43

en zit uw dochter mee in de zaak?
dient er nog een gezamenlijke aangifte gedaan te worden?

Reclame

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#4 , 02 apr 2021 19:45

Beste


Heeft niets te maken met neutraal zijn. Wel wie zijn klant is.

Lees ook

https://www.uwbemiddelaars.be/nl/inform ... r_2018/948


Beroepsgoederen. In het wettelijk stelsel behoren de beroepsgoederen tot het eigen vermogen van de echtgenoot die deze beroepsgoederen gebruikt. De beroepsinkomsten zijn echter gemeenschappelijk. De beroepsgoederen dragen dus bij tot de vorming van het gemeenschappelijk vermogen en worden in de praktijk ook vaak met gemeenschapsgelden aangekocht. Als dat het geval is moest deze vermogensverschuiving bij het einde van het huwelijk rechtgezet worden via de zgn. vergoedingsrekeningen. Die vergoeding was dan tot nog toe minimaal gelijk aan de intiële aankoopprijs, maar kon hoger liggen ingeval van waardevermeerdering. Dat kon tot onbillijke situaties aanleiding geven omdat beroepsgoederen vaak snel in waarde afnemen.

De boekhouder is in deze vermoedelijk aangesteld door de man. Dan is het logisch dat hij niet zomaar uw vragen ( of die van uw advocaat) beantwoordt. Hij kan er redelijkerwijze van uit gaan dat de professionele activiteit tot het eigen vermogen van de man behoort.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Thomas_A
Berichten: 2291
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 apr 2021 06:47

Speelt dit zich af in Nederland, gezien de term IB 2020 en uw erg Nederlandse naam?

In dat geval best www.rechtenforum.nl raadplegen.

LYNX XX
Berichten: 2497
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 apr 2021 08:31

Met IB 2020 zal TS bedoelen inkomstenbelasting jaar 2020

Thomas_A
Berichten: 2291
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 apr 2021 08:49

Met IB 2020 zal TS bedoelen inkomstenbelasting jaar 2020
Daar ga ik ook vanuit.

Maar volgens mij is die afkorting couranter in Nederland. In België spreekt men eerder van Personenbelasting als het over natuurlijke personen gaat. In Nederland is dit Inkomstenbelasting box 1.

LYNX XX
Berichten: 2497
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 apr 2021 08:55

Met IB 2020 zal TS bedoelen inkomstenbelasting jaar 2020
Daar ga ik ook vanuit.

Maar volgens mij is die afkorting couranter in Nederland. In België spreekt men eerder van Personenbelasting als het over natuurlijke personen gaat. In Nederland is dit Inkomstenbelasting box 1.
Dat het zich afspeelt in Nederland ben ik ook van overtuigd; gezien de naam alleen al. Topic is ook heel onduidelijk.

Terug naar “Archief”