Opzeg overeenkomst niet-exclusieve verhuur

aminata
Topic Starter
Berichten: 5

Opzeg overeenkomst niet-exclusieve verhuur

#1 , 11 mar 2021 12:18

Beste,

2 vragen:

1) heeft iemand een sjabloondocument van een opzeg aan een immokantoor mbt een overeenkomst niet-exclusieve verhuur (handelspand) of wat er zeker allemaal moet instaan? Ik zal dit 1 maand voor het eind per aangetekend schrijven verzenden.

2) We hebben ons pand dus te huur gesteld via zo'n overeenkomst niet-exclusieve verhuur. We hebben nu echter iemand die het pand wil kopen. Ik heb op mail staan van het immokantoor dat wij dit mogen verkopen en dat zij enkel betaald worden bij het afsluiten van een verhuurovereenkomst. In het contract lees ik wel onder vroegtijdige opzeg/verbrekeing/schadevergoeding: recht op 75% van de commissie bij 'zware wanprestatie', het betreft bv : het wijzigen (toekennen/stopzetten) van zakelijke rechten op het onroerend goed tijdens de looptijd van de huidige overeenkomst.... Wat denken jullie? Langs de ene kant zetten ze op mail dat er geen kosten aan verbonden zijn, maar in het contract lees ik dan het voorgaande. Wat denken jullie, hoe interpreteer je die zin? Ik interpreteer onder zakelijke rechten ook eigendomsrecht? Als we natuurlijk wachten tot na het einde van het contract (17/06) met het verlijden van de akte, denk ik dat we sowieso geen probleem hebben? Het verlijden op zich neemt ook wel wat tijd in beslag.

Thx!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding