Aangifte Belastingfraude: Hoe ?

jozef222
Topic Starter

Aangifte Belastingfraude: Hoe ?

#1 , 31 aug 2008 16:49

Al drie jaar ben ik aan de slag bij dezelfde werkgever. Reeds meer dan een jaar geleden echter ontdekte ik dat deze de belastingen ontduikt op grote schaal (ten belope tot 500 euro per werkdag). Met dit zwart geld maakt zijn zoon (die mede zaakvoerder is) grote sier door naar alle uithoeken van de wereld peperdure reizen te maken, tot zesmaal per jaar. Ondertussen behandelt hij zijn personeel als slaven (mijzelf incluis). Hij keurt het zelfs goed dat ik gepest wordt op het werk. Van zijn fraude verzamelde ik de nodige bewijzen, zwart op wit op papier. Ik wil aan deze situatie een einde stellen door hem zijn verdiende loon te geven en hem dus aan te klagen hiervoor. De vraag is echter hoe? Ik weet dat hij goed bevriend is met een plaatselijk politicus en naar eigen zeggen houdt die hem een hand boven het hoofd ingeval van problemen. Hoe pak ik dit het beste aan? Ik heb er geen vertrouwen in mij slechts tot 1 instantie te wenden. Kan ik tegelijk naar de Belastinginspectie stappen en het Gerecht? Grote dank voor jullie advies, ik heb 3 jaar de hel doorgemaakt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roadie

#2 , 31 aug 2008 18:02

Wraak is een slechte raadgever, denk goed na aan wat u begint.
Volledigheidshalve vermeld ik dat u met dergelijke zaken bij de Bijzondere Belastingsinspectie zeker terecht kunt.

veerle81

#3 , 31 aug 2008 20:37

Denk goed na voor je begint, want het gerecht is ook een smerige boel hoor, allemaal politiek benoemde rechters, weining zuiver op de graat.

Wanneer die bevriende politicus banden heeft met de loge mag je het vergeten en zullen ze u levenslang kapotmaken.

Geloof aub niet in de zuiverheid van enige instelling hier in België.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 aug 2008 22:53

Denk goed na voor je begint, want het gerecht is ook een smerige boel hoor, allemaal politiek benoemde rechters, weining zuiver op de graat.
Bron? Bewijzen?

Rechters worden benoemd na het afleggen van een zeer streng examen. Op voordracht van de Hoge Raad voor Justitie. En dit ondertussen reeds sinds eind 2000.

Als jij durft beweren dat deze rechters politiek benoemd en "weinig zuiver op de graat zijn" betwist is dit ten stelligste en vraag ik bewijzen.

scorpioen

Terug naar “Archief”