Wonen met gezin van 4 leden op een kamer

Begonya
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wonen met gezin van 4 leden op een kamer

#1 , 15 nov 2019 11:23

Hallo allemaal,

Ik ben een moeder van 2 kinderen. Wij zijn in juli 2018 naar Nederland verhuist, daarvoor hebben wij 8 jaar in het buitenland gewoond. De reden waarom wij naar Nederland zijn verhuist is omdat wij erg onder indruk zaten door mijn schoonfamilie. Wij leefden erg geisoleerd, ik mocht daar niet naar buiten en geen netwerk opbouwen.

Omdat mijn broer zag hoe tekeer ik daar ging mocht ik tijdelijk bij hem gaan wonen op een kamer. Ik heb een jaar lang bij hem gewoont op een kamer met mijn kinderen. Sinds juli 2019 is mijn man er bij gekomen. Mijn broer en zijn vrouw werken ook in nachtdiensten, dus overdag zijn zei aan het slapen. Dat gaat heel moeilijk omdat ik een kleintje heb van 3 jaar. Wij zijn onze kinderen konstant aan het waarschuwen dat zij stil moeten zijn. Dit heeft veel voor spanning en stress veroorzaakt bij ons. Mijn dochter heeft hierdoor ook hulp gehad van een pisigiater. Wij hebben een verklaring van de huisarts & pisigiater en maatschappelijke hulpster gekregen om daarmee een verklaring aan te vragen. Want zij vinden het ook niet gezond om met zijn vieren op een kamer te wonen. Ik heb trouwens op meer dan 160 woningen gereageerd. Partucilier woning huren gaat niet omdat wij in de bijstanstand zitten.

MAAR WIJ ZIJN AFGEWEZEN, DUS KRIJGEN GEEN URGENTIE.

Met de reden dat wij naar Nederland zijn verhuist. Dat hadden wij dus waarschijnlijk dan maar niet moeten doen.

Nu is onze vraag of wij hiermee hoge beroep moeten doen. Zouden wij dan toch wel een kans kunnen hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 15 nov 2019 11:24

Dit forum focust op de Belgische wetgeving, voor Nederland: https://rechtenforum.nl
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Archief”