Gasaansluiting verplaatsen

AH1993!
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gasaansluiting verplaatsen

#1 , 18 sep 2019 11:34

Hi recent heb ik een benedenwoning gekocht die volledig verbouwd moet worden. Het is een woning uit 1930 met een hele vreemde indeling. Nu was de badkamer bijvoorbeeld in de woonkamer. Door één van deze muren loopt de gasleiding van de bovenburen. Wij willen de woonkamer vergroten. De gasleidingen/gasaansluiting dienen dus te worden verplaatst. Stedin weigert nu de gasleidingen van een derde partij zijn. Ik kan me een gedoogplicht voorstellen, maar ze kunnen toch niet weigeren de leidingen tegen betaling te verplaatsen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 sep 2019 11:46

Stedin eis een gasleverancier uit Nederland. Je zal je vraag dus op een Nederlands forum moeten stellen. In België zijn er meer dan waarschijnlijk andere reglementen

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 18 sep 2019 16:07

De gasleidingen/gasaansluiting dienen dus te worden verplaatst. Stedin weigert nu de gasleidingen van een derde partij zijn. Ik kan me een gedoogplicht voorstellen, maar ze kunnen toch niet weigeren de leidingen tegen betaling te verplaatsen?
U kan normaal niet vragen om andermans (de "derde partij") leidingen te verplaatsen ...

Heb u gevraagd wat er nodig is om de leidingen wel te kunnen verplaatsen - bvb goedkeuring door de buur / derde partij :?:

Reclame

Terug naar “Archief”