Zichtrekening en loon

sofie.janssens
Topic Starter

Zichtrekening en loon

#1 , 09 jul 2008 11:39

een maand of 2 geleden hebben wij een gezamelijke rekening geopend bij de ING.
Mijn loon wordt gestort op mijn eigen rekening bij Centea.
Nu kreeg ik gisteren een mail van de bankdirecteur van ons kantoor, dat er nog geen gebruik wordt gemaakt van de rekening en dat mijn loon er nog steeds niet wordt op gestort, dat we dat zo snel mogelijk in orde moeten brengen. Op deze rekening zit geen kasfaciliteit.
Nu is mijn vraag mag een bank zo maar eisen dat je loon op de rekening bij hen wordt gestort?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 09 jul 2008 11:55

Hebben jullie die gezamenlijke rekening "zomaar" daar geopend of in het kader van het aangaan van een lening of zo?

Ik weet niet of dit wettelijk mag, maar ik heb al gehoord van loonstorting als voorwaarde om een lening te krijgen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Rene

#3 , 09 jul 2008 12:09

Bankdirecteur heeft geen zaken met u rekening. U stort of laat storen wat u wil, opnemen idem. zoalng er geld opstaat kan u dat opnemen.
Zolang er geen contract is voor vb lening woonkrediet, heeft hij niets te zeggen over loonstorting. Pas ook op met de kosten.
Vele banken laten u van alles tekenen dat u nooit gevraagd heeft. vb verzekering, kredietkaarten, ... op het einde van het jaar krij ge dan een mooie afrekening die meer kost dan dat het opbrengd.

Een basis rekening zou gratis moeten zijn.

Reclame

sofie.janssens
Topic Starter

#4 , 09 jul 2008 14:43

Alvast bedankt voor de reacties
Aan de rekening is geen lening gekoppeld, de rekening werd geopend omdat wij deze maand trouwen en met een gezamelijke rekening onze kosten gaan betalen

mapleleiah

#5 , 09 jul 2008 14:55

Bij bv. Argenta is het wel zo dat er toch IETS op die rekening moet staan en dat er een aantal verrichtingen per jaar moeten gebeuren ... anders worden toch kosten aangerekend op het einde van het jaar.

Laat dus weten aan de bank dat u wel bereid bent wat geld te storten op die rekening, maar dat u uw loon daar niet op wenst te storten (hou dat maar netjes apart op elk jullie rekening). Als hij daar niet mee akkoord kan gaan, dan zeg je maar de rekening terug op en ga je elders. Genoeg aanbod.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Archief”