Scooter ongeluk

Ossie3
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Scooter ongeluk

#1 , 16 mar 2019 13:29

Goedemiddag beste lezers,

Ik heb gisteravond rond 23:10 een ongeluk gehad met de scooter. Ik reed op de fietspad 30 km/h en uit het niets sprong een man op de fietspad. Ik kwam vanuit een bocht , dus ik ging uit reflex heel hard remmen, toen vloog ik samen met mijn scooter 5 meter verder. De man was alleen geschrokken en heeft verder niks. Ik daarintegen heb pijn aan m'n linker elleboog, linker scheenbeen doet pijn. ik kan niet met volle gewicht op m'n linker voet staan en heb pijn aan de rechter zijkant van me bil. Politie was gekomen heeft niks gedaan alleen gegevens van de man gegeven aan mij en die van mij aan hem. De man zelf is een Griek maar werkt of studeert hier in Nederland?

Mijn vraag is dan ook wie is hier aansprakelijk? Als ik niet zou remmen dan zou ik tegen hem aan botsen en zou hij vliegen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 16 mar 2019 13:34

Nederland?
Dan www.rechtenforum.nl dit is een Belgische site.

Ossie3
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2019 13:38

Ooh oké dankuwel

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 16 mar 2019 20:36

Mijn vraag is dan ook wie is hier aansprakelijk? Als ik niet zou remmen dan zou ik tegen hem aan botsen en zou hij vliegen...
Aansprakelijkheidsrecht is ongeveer hetzelfde in ganse EU:
Er moet een fout zijn, schade, en een oorzakelijk verband tussen fout en schade.

U gaat het héél lastig hebben die fout te bewijzen als politie geen verhoor heeft afgenomen van Zorba ...
Als dit verder gaat, ontkent die meer dan waarschijnlijk elke betrokkenheid.

Terug naar “Archief”