zoontje vriendin maakte iets kapot - grote kosten

Tope

#16 , 13 okt 2009 09:30

Misschien wel een geluk dat die ketel het nu begeven heeft en niet in volle winterperiode.
Eindelijk zal hij moeten vervangen worden, want zo'n ketel die geen schokje of stootje kan verdragen is toch ook maar niks, nietwaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kwispel
Topic Starter

#17 , 18 nov 2009 01:31

ik heb grote kosten gehad, de facturen ontvangen die ik niet kan betalen.
Ik heb van de persoon in kwestie niets meer vernomen.

nu mijn vraag:

is het afpersing wanneer ik haar de facturen toestuur en vriendelijk vraag of zij ze wilt betalen daar ik anders andere maatregelen zal moeten treffen?
ze is nogal gevoelig voor dat soort zaken, dus de kans bestaat dat ze zou betalen.

Lex

#18 , 18 nov 2009 10:58

U heeft geen enkel bewijs dat de zoon van uw vriendin die schade aanrichte...enkel een vermoeden...afpersing is mss. veel gezegd maar het gaat wel die kant uit!

Reclame

kwispel
Topic Starter

#19 , 18 nov 2009 11:41

als ik mijn brief opstel met woorden als: ik zou het appreciëren mocht je dit betalen?
Nu gaan jullie wschl denken: wie zou dan in godsnaam betalen? Niemand is zo gek. Maar ik weet heel wat zaken over haar die het daglicht niet mogen zien waardoor ze misschien wel kan toehappen.

Tope

#20 , 18 nov 2009 11:46

Maar dat is dan wel zuivere afpersing.
Schaamteloos!

roharro
Juridisch actief: Ja

#21 , 18 nov 2009 11:59

Een verwarmingsketel maak je niet zo gemakkelijk finaal stuk, tenzij je er met een voorhamer op inbeukt. Ook de aard van de herstelling kan één en ander uitsluiten (bijvoorbeeld schade corrosie enz.).
Aangezien er geen sporen van vandalisme zijn en geen getuigen is er geen basis om schadevergoeding van vriendin te eisen. Haar psychische toestand en huwelijksituatie doet hier niets ter zake. Zelfs indien vriendin akkoord gaat en familiale polis inschakelt blijft dit een heikele kwestie. Verzekering zal onderzoeken wat de oorzaak van het defect was.

Lex

#22 , 18 nov 2009 15:33

als ik mijn brief opstel met woorden als: ik zou het appreciëren mocht je dit betalen?
Nu gaan jullie wschl denken: wie zou dan in godsnaam betalen? Niemand is zo gek. Maar ik weet heel wat zaken over haar die het daglicht niet mogen zien waardoor ze misschien wel kan toehappen.
Als u gaat dreigen om de 'vuile was' buiten te hangen mocht ze niet betalen dan is het 'afpersing'!

Simon Verhoeven

#23 , 18 nov 2009 18:53

Dat is afpersing, en als een klein kind die ketel kapot krijgt (zonder aan de knoppen te draaien) dan was deze toch aan vervanging toe.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#24 , 18 nov 2009 20:30

Als u dat doet en tegenpartij dient klacht in bestaat de mogelijkheid dat u de kerst doorbrengt in een verwarmde gratis ter beschikking gestelde ruimte door de overheid.
Best niet doen...
wel via uw verzekering de zaak aankaarten

Lex

#25 , 19 nov 2009 08:49

Als u dat doet en tegenpartij dient klacht in bestaat de mogelijkheid dat u de kerst doorbrengt in een verwarmde gratis ter beschikking gestelde ruimte door de overheid.
Best niet doen...
wel via uw verzekering de zaak aankaarten
Daar zal het nu wel te laat voor zijn, aangifte dient te gebeuren binnen de 30 dagen dacht ik zo! Eerste bericht van poster dateerde van 11 oktober jl.
Art. 470(diefstal met geweld=afpersing) en art. 468 Strafwet is goed voor 5 tot 10 jaar gratis verwarming.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#26 , 19 nov 2009 18:11

aangifte bij verzekering wel te laat - bij politie nooit te laat. Of toch bijna nooit.

Terug naar “Archief”