hallo ik had een klein vraagje,
nl we zitten met verschillende deurwaarders, en waar ik graag wat meer over zou weten zijn 2 verschillende zaken.
de eerste zaak is volgende
mijn vriend heeft 5 jaar terug een arbeidsongeval gehad en moet een speciale brace dragen voor zijn enkel.
die werd altijd door de verzekering van die firma betaald.
vorig jaar heeft hij een nieuwe nodig gehad, en Spronken ging zoals gewoonlijk alle details van rekening enz opsturen na dat bedrijf. in dat jaar zijn we 4 x verhuist en waarschijnlijk heel wat brieven ook misgelopen
nu hebben we een deurwaarder die ons spullen opgeschreven heeft, omdat spronken de brace niet meer betaald krijgt door die firma en wij geen antwoord gaven op betaalherinneringen.
de eerste keer dat de deurwaarder hier was heeft hij 1 x aangebeld, maar tot we aan de deur waren duurde dat een beetje lang, en heeft hij al het slot willen laten openbreken de slotenmaker had zijn gerief al klaar maar nog niet gebruikt, maar toch moeten we 50 euro betalen ervoor, dat lijkt me oneerlijk. hij wou een akkoord sluiten met afbetalingsplan, maar hij wou van de eerste storting al direkt 100 euro hebben en geen centiem minder, maar we hadden geen geld meer over van de maand en zouden ook geen trekken voor zijn betaaldatum. hij zei ook ook al betalen we maar bvb 20€ hij zou de meubels komen halen hij moest de eerste keer echt 100 hebben.
kan dat zomaar? en mijn tweede vraag in verbang met dit, ik heb gehoord dat een deurwaarder maar 1 x mag opschrijven en opladen voor bepaalde zaak klopt dat?
nu mijn tweede probleemgeval
mijn ouders staan ingeschreven bij ons op het adres, mijn pa is internationale vrachtwagenchauffeur en leeft samen met mijn moeder gewoon in de truck. maar natuurlijk om wettelijk in orde te zijn hebben ze een adres nodig en dat staat daarom bij ons, eigenlijk moest het een refferentieadres zijn, het ocmw had ons dat aangeraden, maar de gemeente weigerde voor dat te doen.
nu heeft er gisteren een deurwaarder zich toegang verschaft tot onze woonst, we waren niet thuis, en heeft dus ONZE meubels voor mijn ouders hun schulden opgeschreven. ik heb met mijn vader een huurovereenkomst opgesteld gehad waarin staat dat ze in deze woning alleen 1 slaapkamer gemeubeld door ons mogen gebruiken in geval van nood, en dat het eigenlijk alleen voorzien is zodat hun post ergens hene kan, maar dat er geen enkel meubelstuk van hun hier binnen mag. deurwaarder zegt dat dat niet wettelijk is en hij onze meubels ook kan in beslag nemen, en dat zelfs zou het een refferentieadres zijn ze nog zomaar onze meubelen in beslag kunnen nemen, hij vroeg zelfs of wij niet mijn ouders hun schuld wilden afbetalen.
mijn vraag is dus kan die zomaar ons meubels opschrijven en op laden? en als ja wat kan ik hiertegen doen?
vraag 3 zonder enige verhaal aan vast te knoppen wat mag een deurwaarder mee nemen?
heel fel bedankt voor het leesgeduld en alvast bedankt voor info