In onze nieuwbouw heeft een bepaalde firma 3 jaar geleden al onze ramen en deuren geleverd en geplaatst. Hiervoor hebben zij een factuur opgestuurd voor 50% van het totaalbedrag wat we ook betaald hebben.
Wij hebben aan deze firma gesignaleerd dat er nog heel wat zaken niet in orde waren (op bepaalde plaatsen geen lak, gaten of 'kappen' in de aluminiumprofielen, enz.); hiervoor hebben wij erop aangedrongen dat zij dit asap in orde moeten brengen. De firma is 2 keer langsgeweest om de problemen te komen bekijken en noteren; ook met onze architect hebben we een opsomming doorgestuurd van de nog te herstellen werken. Meermaals hebben we de firma telefonisch gecontacteerd, maar tot op heden hebben zij nog geen enkele herstelling uitgevoerd. De factuur hebben zij wel nog niet opgestuurd voor de resterende 50%. Mochten zij deze opsturen, dan zouden wij die uiteraard niet betalen totdat alle herstellingen uitgevoerd zijn.
Mijn vraag is of zij door hun nalatigheid nog recht hebben op die 50%? Mogen wij bv. de herstellingen laten uitvoeren door een andere firma en niets meer betalen aan de oorspronkelijke firma? Er is nooit iets getekend geweest, geen> orderbevestiging, offerte, ...