Electrabel en zijn verkeerde berekeningen

Lies07
Topic Starter

Electrabel en zijn verkeerde berekeningen

#1 , 25 jun 2010 00:02

Hello
Gedurende 6j, blijf ik aangetekend schrijven, naar Electrabel en deurwaarders al zeggend dat de onmogelijke bedragen die ze me opeisen verkeerd zijn...blijkbaar houden ze er geen rekening mee. Ze beloofden me nu te dagvaarden als ik eind deze maand de 2800 euro niet betaal...
Er is heel wat fout gegaan bij Electrabel, zogezegd kregen ze mijn overnamedocument niet....stuurde ze wel en dan eens niet de maandelijkse facturen op, werd er een andere gasmeter geplaats en liep het dan helemaal in het honderd, met betaalde bedragen hielden ze dan geen rekening....en als slotfactuur kreeg ik 380 euro terug. In die tijd, en bij het verlaten van die woning....heb ik alle soorten bedragen ontvangen , soms op hetzelfde factuur nr....ze kunnen er blijkbaar zelf niet meer aan uit...
Dus protesteer ik al die jaren hun foutieve berekeningen, mocht er nog een open saldo staan, wanneer ik alle maandelijkse facturen betaalde...wil ik een correcte afrekening...maar in die jaren hebben ze bewezen dat het hen niet lukt. Ik ben niet verantwoordelijk voor hun chaos...
Uiteindelijk staat er ook op het overnamedocument van Electrabel....dat de vertrekkende klant verantwoordelijk blijft zolang het document niet bij electrabel binnen is...
Ik vraag me al jaren af, wat ik met zoiets moet. Gedurende jaren wordt je onder druk gezet op alle mogelijke manieren...
Nu gaan ze me dagvaarden...ik vraag me af waar dit toe leid?
Hoe pak ik dit het beste aan?
groeten, lies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 25 jun 2010 00:15

Nu gaan ze me dagvaarden...ik vraag me af waar dit toe leid?
Hoe pak ik dit het beste aan?

Tenzij u zwart op wit een fout van Electrabel kunt aantonen (op grond van concrete cijfers!) zal u veroordeeld worden, tot betaling van het uitstaande bedrag, vermeerderd met intresten, procedurekosten en (een deel van) de advocatenkosten van Electrabel.
U neemt best ook een advocaat indien u zeker bent van uw gelijk. Zoniet betaal dan de rekening en tracht een geding te vermijden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Lies07
Topic Starter

#3 , 25 jun 2010 21:13

Is het dan niet evident, dat een afrekening wijst op correcte sommen van verbruik?
Dat onmogelijke bedragen, dat Electrabel zelf niet kan staven ...en andere betalingen die ik wel uitvoerde waar er geen rekening mee gehouden wordt, verschillende sommen op zelfde factuur nr niet wijst op hun chaos??
Of is het omdat zij Electrabel heten, recht hebben om onterechte bedragen op te eisen??
Ze zeggen ...als ik het overname document niet kan voorleggen, het bedrag te betalen is ...omdat ik in fout ben...WAA hhaa...goed bezig...voor een keer tellen Hunne kleine letters dan niet??? die op het overnamedocument staan....EN hoe maakten zij dan al die jaren hun berekeningen???
Weet je...het is eenvoudig he te weten wat je daadwerkelijk gebruikt, als je er jaren hebt gewoond...dan weet je ook wanneer hun bedragen niet kloppen....
En wat zal die rechter zeggen wanneer ik daar aan kom met hun facturen met hetzelfde nr...en verschillende bedragen??
Ik heb recht op een correcte afrekening, wat denk jij?
Of moet je dan echt doen zoals velen doen....betalen....want ze zetten je onder druk....en nog beter vlug betalen....want dan vermijd je de gerechtskosten....WAA WAA
VECHTEN moet je doen voor gerechtigheid....
Het is raar dat op zo'n forum dan nog eens geen raad komt om dan eventueel naar een ombudsman te stappen, of iets anders....:-(
Net alsof jij bij Electrabel werkt...

Reclame

JPV

#4 , 25 jun 2010 21:49

Is het dan niet evident, dat een afrekening wijst op correcte sommen van verbruik?
Dat onmogelijke bedragen, dat Electrabel zelf niet kan staven ...en andere betalingen die ik wel uitvoerde waar er geen rekening mee gehouden wordt, verschillende sommen op zelfde factuur nr niet wijst op hun chaos??
Of is het omdat zij Electrabel heten, recht hebben om onterechte bedragen op te eisen??
Ze zeggen ...als ik het overname document niet kan voorleggen, het bedrag te betalen is ...omdat ik in fout ben...WAA hhaa...goed bezig...voor een keer tellen Hunne kleine letters dan niet??? die op het overnamedocument staan....EN hoe maakten zij dan al die jaren hun berekeningen???
Weet je...het is eenvoudig he te weten wat je daadwerkelijk gebruikt, als je er jaren hebt gewoond...dan weet je ook wanneer hun bedragen niet kloppen....
En wat zal die rechter zeggen wanneer ik daar aan kom met hun facturen met hetzelfde nr...en verschillende bedragen??
Ik heb recht op een correcte afrekening, wat denk jij?
Of moet je dan echt doen zoals velen doen....betalen....want ze zetten je onder druk....en nog beter vlug betalen....want dan vermijd je de gerechtskosten....WAA WAA
VECHTEN moet je doen voor gerechtigheid....
Het is raar dat op zo'n forum dan nog eens geen raad komt om dan eventueel naar een ombudsman te stappen, of iets anders....:-(
Net alsof jij bij Electrabel werkt...
je zegt dat ze je gaan dagvaarden. Een ombudsman heeft dan weinig nut.

Het zou helpen als je je tekst in een voor buitenstaanders begrijpbare vorm zou plaatsen. Bovendien is de chronologie van belang om te kunnen antwoorden. Met andere woorden: wanneer begon welk probleem, wanneer hebben ze welke brieven naar je gestuurd, ... Nu weten we nog eens niet of het probleem ligt aan een discussie over de meterstanden, of er een discussie is tussen jou & de vorige/nieuwe bewoner, ...

roharro

#5 , 25 jun 2010 21:57

Zoals ik al schreef: u lijkt zeker te zijn van uw zaak. Dan neem ik ook aan dat u over de nodige bewijzen beschikt. Indien dit klopt hoeft u niets te vrezen. Maar indien u niets kunt bewijzen dan bevindt u zich in een zeer zwakke positie.
Dat is de realiteit. Voor ombudsman is het nu rijkelijk te laat.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

j.demoor

#6 , 26 jun 2010 09:30

“Art.1315.Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen...”(Burgerlijk Wetboek).

Electrabel dient de rechter dus gedetailleerd te bewijzen wat u exact verschuldigd bent en naliet te betalen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Lies07
Topic Starter

#7 , 26 jun 2010 23:01

Ik had heel het verhaal, hier getypt...nu door de ene of andere reden kwam mijn tekst hier toch niet binnen...
Mss herhaal ik het geheel morgen...

Lies07
Topic Starter

#8 , 27 jun 2010 22:00

Ik heb twee dagen bezig gezeten met het nakijken van alle facturen...
En ja ze mogen me dagvaarden...ik sta er klaar voor.
Ik heb voldoende bewijzen dat ze er een chaos van maakten, laat staan dat ze op zo'n basis juiste berekeningen maken...
Ik groet jullie allen, en voor diegenen die problemen hadden met Electrabel....zou ik doorvechten....

Terug naar “Archief”