Geachte Heren/Dames,
Graag wil ik van jullie horen of onderstaande uitnodiging een correcte uitnodiging is voor een beheerraad. De voltallige beheerraad bestaat uit 1 Algemeen Voorzitter (die in dit geval uitnodigt), 9 blokvoorzitters met elk 2 ondervoorzitters. De uitnodiging werd enkel verstuurt naar de 9 blokvoorzitters.
Copy van de uitnodiging:
"Als algemeen voorzitter moet ik minstens 1 maal per jaar een vergadering beleggen zonder syndicus.
Deze beheerraad zal doorgaan op ......
Daar ik de aanwezigen wil beperken zodat we mekaar nog kunnen verstaan, zou ik u willen vragen nog 1 persoon van de beheerraad van uw blok mee te brengen.
Deze vergadering is een wettige beheerraad.
Kunt u niet aanwezig zijn, stuur dan de andere ondervoorzitter.
De vergadering duurt maximaal 2 uur en begint stipt om 10 u.
Het aantal agendapunten wordt beperkt.
Iedereen kan een punt ter bespreking aangeven, maar voegt er wel een beetje uitleg aan toe. Deze wordt een week op voorhand integraal naar dezelfde geadresserden doorgespeeld.
De besluiten worden doorgespeeld aan de syndicus die zal zorgen voor de uitvoering ervan."
Kan een Algemeen Voorzitter uitnodigen zonder de syndicus te kennen?
In de basisakte is nergens een melding van een verplichte vergadering zonder syndicus.
Kan een algemeen voorzitter de uitnodigingen enkel versturen naar de voorzitters met de vraag slechts 1 ondervoorzitter mee te brengen, dit is toch leden van de beheerraad uit sluiten tot de vergadering dacht ik?
Heeft zulk een beheerraad een wettelijk karakter?
Graag jullie mening zo snel mogelijk,
Van harte dank