Toen ik en mijn vriend 2 maand in 2008 voor ons huwelijk uit elkaar gingen hebben wij op 1 dag 2 overeekomsten opgemaakt.
Beide overeenkomsten zijn geheel identiek behalve dat in de 2de opgemaakte overeenkomst een clausule is toegevoegd waar er in de eerste witregels waren.
zowel deze eerste als 2de overeenkomst is in dubbel opgemaakt en ondertekend door beide partijen (wel staat er niet het totaalbedrag bijgeschreven dat hij me moet betalen bij de handtekening, wel gelezen en goedgekeurd!)
De 1ste overeenkomst is niet geregistreerd, de 2de overenkomst wel.
Nu wil mijn ex de overeenkomst niet meer nakomen en wil hij me betichten van schriftvervalsing.
In tegenstelling tot wat ik dacht heeft hij de 1ste overeenkomst niet vernietigt maar bijgehouden.
Ook heb ik geen origineel exemplaar meer van de 2de overenkomst omdat mijn ex die van mij ontvreemd heeft (gelukkig nadat ik ze laten registeren had!).
Ik heb wel reeds 2 keer een aangetekend schrijven verzonden om hem in gebreke te stellen omdat hij die overeenkomst niet nakomt, hij weigert me te betalen (in mijn aangetekend schrijven wordt duidelijk verwezen naar de overeenkomt en zat er een kopie van die overeenkomt die geregistreerd is bijgevoegd).
Hij heeft deze beide aangetekende schrijvens afgehaald maar heeft er nooit op gereageerd.
Onlangs heeft hij me dan toch een paar keer maandelijks afbetaald (chash, niet met overschrijving!)
ik heb het geld wel telkens met vermelding bij storting naar zijn naam en afbetaling op mijn rekening gezet.
Nu weigert hij echter opnieuw van te betalen omdat hij volgens zijn zeggen zijn job kwijt is en niet meer kan betalen.
Kan hij die geregistreerde overeenkomst zomaar aanvechten en betwisten op basis van schriftvervalsing?