subcontracting & concurrentie beding

ggorp
Topic Starter

subcontracting & concurrentie beding

#1 , 15 feb 2010 20:19

Dag,

ik ben een zelfstandige die in onderaanneming werkt voor enkele IT bedrijven (a) die me dan door verhuren naar andere IT bedrijven (b).

ik zit met een probleem ivm een clausule in het contract. (contract voor 100 dagen in 2009)

ik heb in die periode projecten gedaan bij klanten van (b) via (a). Nu willen die klanten dat ik rechtstreeks voor hen werkjes kom doen (enkele dagen)

In mijn contract met (a) staat echter dat ik 1 jaar naa beeindigen van het contract geen jobs mag doen bij die klanten waar ik voor (a) of onderneming van (a) projecten heb gedaan.

ik ben zelf niet actief bij die klanten gaan vragen naar job, het zijn die klanten die bij mij komen vragen om bij hen job te doen.

kan (a) of (b) mij vervolgen indien ik tocht bij klanten aan de slag ga binne het jaar?

bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 18 feb 2010 14:23

Dan zal jij dat contract moeten eerbiedigen.

Maar als je toch maar een 100-tal dagen hebt gewerkt, waarom vraag je dan niet aan a of b of je toch bij de klant aan de slag mag?

Nee heb je, ja kun je krijgen.

Reclame

Terug naar “Archief”