geld terug eisen

timv_steeg
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

geld terug eisen

#1 , 14 nov 2022 15:58

hallo,
ik en mijn vrouw hebben 9 jaar geleden op het erf een mantelzorg woning laten bouwen voor mijn schoonouders. hier kregen wij destijds een hypotheek op. mijn schoonouders zijn daar in gaan wonen en ik en mijn vrouw gingen in het ouderlijk huis. zogezegd was he hypotheek onze huur voor de woning. deze woning was immers al lang afbetaald. wij hebben aan de ouderlijke woning (die eigenlijk niet van ons is) heel veel verbouwd. het gaat om een vrijstaande woning in het buitengebied van ermelo. wij hebben ook een jaar geleden een lening afgesloten bij een particulieren geld verstrekker omdat, onze hypotheek verhogen geen optie was met de regels van nu. wij zijn getrouwd met huwelijkse voorwaarden omdat, mijn vrouw enigst kind is en erfgename van alles. nu gaan wij scheiden en vraag ik mij af of ik mijn geld hier nog uit zou kunnen halen. al mijn spaargeld zit in deze woning die niet van ons is. de hypotheek van de mantelzorg woning gaat naar mijn schoonouders omdat, zij hier toen garant voor stonden. de lening van de verbouwing stond op €50.000,- en van mij zit hier nog €20.000,- eigen geld in. de ouderlijke woning is naar schatting met €170.000,- in waarde gestegen. nu wij gaan scheiden sta ik eigenlijk met lege handen.

ik zie graag een reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 14 nov 2022 16:33

Ermelo is in Nederland
U zit op een Belgisch juridisch forum

Zo te zien bent u enkel mede-eigenaar van de mantelzorg-woning
(op andermans grond dan nog)

Ik vrees dat het er verder niet zo best uit ziet voor u ...

andoramata
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 nov 2022 15:02

Ik zou voorlopig weigeren van de papieren voor scheiding te tekenen en het mijn ex echtgenote moeilijk maken zodat ze open staan voor een compromis; gesteld natuurlijk dat u kan aantonen dat u eigen kapitaal en mee hebt afbetaald aan die woning.

Reclame

eylis
Berichten: 8837

#4 , 18 nov 2022 15:42

"Ik zou voorlopig weigeren van de papieren voor scheiding te tekenen en het mijn ex echtgenote moeilijk maken" Vanuit juridisch standpunt is dit geen goed advies. Immers, dan kan poster de echtscheiding éénzijdig opstarten, en wordt het een dure én langdurige (v)echtscheiding.

Terug naar “Archief”