Prijsofferte

Xray31
Topic Starter
Berichten: 2

Prijsofferte

#1 , 24 jun 2006 14:33

Enkele maanden geleden bezochten we een bouwbeurs. Daar kwamen we in kontakt met een bedrijf die
produkten maakt voor dakwerken (herstelling).Gezien onze intresse in hun produkt kregen we een telefoonnummer van
een aannemer die met hun produkt werkt. Deze aannemer hebben we gecontacteerd met de vraag eens langs te komen
en ons een offerte te bezorgen zodat we toch enigzinds een zicht zouden hebben op de kostprijs.
Deze persoon kwam lang en ondanks verschillende telefoontjes waar we steeds excuses kregen zoals , de pc is net defect,
op vakantie geweest, enz... kregen we 2 maand later een offerte in de bus.

Die offerte bleek allesbehalve een detail te bevatten. Geen totaal bedrag, geen tijdsbestek. Eigenlijk gewoon korte opsomming van
de kostprijs voor enkele materialen per vierkante meter. Onderaan staat wel heel duidelijk dat wanneer we niet ingaan op zijn offerte
we een som van 25? dienen te betalen voor het opmaken van de offerte.

Een maand later ontvangen we nu een factuur tot betaling van deze 25? waarin vermeld staat dat deze zullen worden teruggestort indien
we de werken door hen laten doorgaan.

Ik zit dus met een tegenstrijdig gevoel. 25? betalen voor de goede vrede is het simpelste, maar dit lijkt me zeer snel verdient geld.
Die persoon zal perfect weten dat ik voor 25? geen advocaat ofzo onder de arm ga nemen.
25? voor een papiertje waar enkel zaken opstaan die eigenlijk evengoed terug te vinden in een folder?
Over werkuren en tijdsbestek of raming van totale kostprijs word helemaal niks vermeld.

Ik wil dus enerszijds het risico niet lopen op een rechtzaak of een fout begaan waardoor hij aan rechten wint,
anderszijds wil ik niet zomaar betalen omdat ik nu eenmaal de kennis niet heb in het rechtsysteem en totaal geen idee heb bij wie ik me daarvoor kan wenden
of waar ik kan te weten komen wat m'n rechten in deze situatie zijn.
Misschien toch even nog vermelden dat er nooit gezegd is dat er kosten waren aan het opmaken van een offerte.

Alvast bedankt voor iedereen die me even verder kan helpen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#2 , 24 jun 2006 14:40

Protesteer betreffende factuur onmiddellijk per aangetekende brief.

Deel tegenpartij mede dat zulks niet voorafgaandelijk werd overeengekomen.

Xray31
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 25 jun 2006 11:42

bedankt voor de vlugge reactie.
Ik zal alvast uw raad opvolgen.

Reclame

Terug naar “Archief”