Erfenis vader

Karl M
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Erfenis vader

#1 , 09 okt 2018 13:52

Goedendag,

Mijn onderwerp gaat al wat jaren terug.Mijn vader is in 2007 gestorven en heeft een testament achtergelaten waarin mijn moeder, mijn broer en ik als erfgenamen zijn gemeld. Mijn 2e broer is onterft. Tijdens de besprekingen over de begrafenis kwam het ter sprake dat mijn vader niets meer had. Dit vond ik vreemd aangezien hij in een mooi huis woonde, een BMW bezat en als beroep Radio Diagnost was met een eigen maatschap. Ik heb hier verder geen nota aan gegeven want vermogen bracht mijn vader niet terug en ik er van uitging dat mijn moeder het vruchtgebruik bij leven had. Daarbij had ik geen idee hoe over de erf situatie.
Ik heb van de Notaris een brief ontvangen dat ik langs moest komen om te ondertekenen maar was niet in staat, wegens werkzaamheden, om dat te doen. Ik heb dat toen aan mijn moeder gemeld en gevraagd wat ik doen moest. Haar antwoord was dat dat niet nodig was want alles was al geregeld en ik moest mij geen zorgen maken. Naderhand vertelde mijn moeder dat zij het huis moest verkopen aan een vriend met de afspraak dat zij het tot haar dood kon huren van hem. Dit omdat mijn onterfde broer achter geld aan zou zitten. Ik heb daar verder geen notie aan gegeven omdat het plausibel klonk. Mijn broer had ik overigens al jaren geen contact meer mee.
Echter, vorig jaar dook hij op en toonde mij een totaal andere gang van zaken. Zaken waar ik hier niet op in wil gaan omdat het niet van toepassing is en een juridisch geschil betrof tussen hem en mijn ouders waar nooit duidelijkheid in is gekomen. Het was echter een reden voor mijn ouders om hem te onterven.

Nu, hij kwam aan met een notariele akte waarin bleek dat het huis van mijn ouders al 10 jaar voor de dood van mijn vader aan die zogenaamde vriend was verkocht via een BV constructie. Mijn ouders mochten, volgens de akte (gedeponeerd bij het kadaster) tot hun dood gratis wonen. En al is daar niets verkeerds aan, ik had mijn moeder dus betrapt op een leugen. 2e leugen was dat mijn onterfde broer niet achter geld aanzat maar enkel wilde weten hoe het testamentair was geregeld. Mijn moeder heeft alles geweigerd om mee te werken
Haar daarmee geconfronteerd te hebben merkte ik dat ze zich er uit probeerde te draaien en gaf nu een andere reden op hiervoor. Ik ben daarop eens in het erfrecht gedoken en kwam er achter dat mijn moeder zich heeft ontrokken van alle regels die na een overlijden volgen.
Ze had met mij en mijn broers om de tafel moeten zitten en de zaken moeten verdelen. Ook mijn onterfde broer had nog altijd een deel in de erfenis.Ondanks dat zij het vruchtgebruik heeft tot haar dood had ze dit moeten ??
Ook het verhaal dat ik niet bij de Notaris langs hoefde te komen zou volgens mijn onderzoek niet kloppen???
Ik heb het recht om te weten wat het vermogen is wat mijn vader heeft nagelaten???
En ik heb het recht om bepaalde persoonlijke zaken te bekomen van mijn vader?? Dit zou besproken en verdeeld moeten worden??

Goed dat zijn enkele vragen die ik heb en zou daar graag meer duidelijkheid in willen bekomen. Ik heb sterk het gevoel dat mijn moeder probeert om alles toe te eigenen.Tussentijds is ook mijn eerste broer falliet gegaan met een belastingschuld van 375.000 euro.Echter hij leeft zijn leven, heeft een baan en ik heb niet het idee dat er ergens beslag op ligt.Dit zou kunnen betekenen dat hij gesteund wordt door mijn moeder.Dit zou kunnen zijn uit het erf gedeelte.
Ik woon zelf in Duitsland dus heb geen kijk op wat zich thuis, in Nederland, afspeelt.

Op voorhand dank voor alle commentaren

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 09 okt 2018 13:58

Dit is een forum uitsluitend mbt Belgische wetgeving.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Karl M
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 okt 2018 14:25

Ach..vergissing van mijn kant.Sorry..kwam op in Nederlandse zoektocht

Reclame


Terug naar “Archief”