zoon kreeg telefoon uit US, boekte vakantie met mastercard

Loria
Topic Starter

zoon kreeg telefoon uit US, boekte vakantie met mastercard

#1 , 10 apr 2009 23:09

Mijn zoon kreeg vanavond een telefoontje uit de USA Florida dat hij geselecteerd was om een goedkope trip te maken naar Florida aan 400 euro terwijl dat normaal 3000 euro zou kosten.
Ze vragen visa of mastercard nummer met vervaldatum en hij heeft die van mij gegeven. Nu krijgen we daar een bevestigingsmail van dat die 400 euro zal worden betaald via mastercard. Ik heb daar nooit om gevraagd en heb geen plannen om hoe aanlokkelijk het ook klinkt naar ginder te gaan op vakantie.
Ze vroegen de naam van de kaarthoudster en hij gaf mijn familienaam door plus mijn roepnaam. Mijn officiele naam is echter 3 letters langer dan mijn roepnaam. Ik hoop dat dat de procedure niet zal doen doorgaan.
Maar wat als het wel doorgaat? Ben ik dan mijn geld kwijt of kan ik het ongedaan maken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 11 apr 2009 13:38

U licht best onmiddellijk uw bank of BCC (Bank Card Company) in. Met een beetje geluk gaat het om een louche organisatie en krijgt u uw geld terug.

Indien de transactie nog niet doorgegaan is, kunt u ook uw Mastercard laten blokkeren.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Miek

#3 , 13 apr 2009 09:32

heb dezelfde stommiteit begaan

Het betreft een soort van Timesharing organizatie.

Heb daags nadien mijn kaart laten blokkeren, kreeg op die tweede dag terug telefoon en heb gemeld dat ik geen interesse had en dus CANCELDE (ze gaven één maand tijd om te cancelen) dus ik voelde me tamelijk gerust.

Wat blijkt nu: de 500 euro werd TOCH van mijn rekening gehaald. Heb BCC ingelicht en wacht nu af.

Reclame

Meeboo

#4 , 14 apr 2009 09:18

uw kaartgegevens telefonisch doorgeven is trouwens iets wat je nooit mag doen. nu weet ik niet of BCC daar rekening mee houdt in hun terugbetalingspolicy .

Loria
Topic Starter

#5 , 14 apr 2009 16:09

heb dezelfde stommiteit begaan

Het betreft een soort van Timesharing organizatie.

Heb daags nadien mijn kaart laten blokkeren, kreeg op die tweede dag terug telefoon en heb gemeld dat ik geen interesse had en dus CANCELDE (ze gaven één maand tijd om te cancelen) dus ik voelde me tamelijk gerust.

Wat blijkt nu: de 500 euro werd TOCH van mijn rekening gehaald. Heb BCC ingelicht en wacht nu af.
was het ook fundestinationsforyou

het geld was er vandaag af en heb wel alles laten blokkeren. een mail gestuurd naar de organisatie dat ik er niets mee te maken heb.

Miek

#6 , 21 apr 2009 22:21

Neen. In mijn geval was het
http://www.resortholidays4u.com

ik heb weldegelijk de nodige documenten ontvangen + telefoonnummer (waarbij men terugbelt!) + email adressen voor informatie, reservatie en quality control

Blijkbaar had ik dus niet goed gecancelled (telefonisch aan de medewerker), maar dat is het probleem dus niet, ik wou wel hebben wat ze aanboden, maar twijfelde aan hun eerlijkheid.

Als het - zoals blijkbaar schijnt te zijn - écht is, ga ik dus met 4 personen VOOR 500 EURO (dat is er van mijn rekening gegaan):

Promotional Florida Holiday

Ø 5 Days 4 Nights of accommodations in Orlando, FL.

Ø $500.00 discount entertainment guide for area restaurants and attractions.

Ø 3 Days 2 Nights of accommodations in Daytona Beach, FL

Ø 3 Days 2 Nights of accommodations in Ft. Lauderdale, FL

Ø 7 days 6 nights of accommodations in Cancun Mexico
· Valid for up to 4 people

· Open dated for 18 months w/ 45 day advance notice.

For getting registered today your receiving a bonus of 5 Days 4 Night Royal Caribbean Cruise Bonus
---------------
Daarvoor betaalde ik ongeveer 500 euro (dus 125 euro per persoon!) - ik vermoed echter wel dat het over een American vierpersoonskamer (met twee dubbelbedden) gaat , niet in 2 dubbel kamers.

Wel zèlf nog de vlucht naar florida betalen natuurlijk, de afstand tussen de verschillende resorts in ongeveer een uur rijden. Je kan zelf auto huren of gebruik maken van een shuttle (tegen betaling). Vlucht naar Mexico zal er ook nog bijkomen.
Er was keuze tussen Cancun Mexico en Florida cruise. Ben nog aan het uitzoeken of ik nu 7 dagen Mexico (overnachtingen) + 5 dagen cruise erbij heb (dus nog eens tiental dagen in Mexico), of dat het enkel over de cruise van vijf dagen gaat.

Als het niet correct wordt uitgevoerd, zal ik het hier plaatsen.
Vanmiddag nog gedubbelchecked en ze belden me effektief terug met de nodige informatie.

Als het wel correct wordt uitgevoerd heb ik vast nog nooit zo'n goedkoop verblijf kunnen regelen!

dc-soft

#7 , 22 apr 2009 16:27

Volgens mijn weten moet er bij discussie over een betaling met Visa/Mastercard een bewijs worden voorgelegd met daarop een handtekening.
(Tenzij er werd betaald via een terminal met pincode.)

mapleleiah

#8 , 22 apr 2009 16:34

Volgens mijn weten moet er bij discussie over een betaling met Visa/Mastercard een bewijs worden voorgelegd met daarop een handtekening.
(Tenzij er werd betaald via een terminal met pincode.)
Dit klopt niet altijd. "Gekende" en betrouwbare organisaties krijgen meestal het voordeel van de twijfel.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Christophe L.

#9 , 27 aug 2009 01:06

Hallo,

Ik heb met Fun Destinations For You Network dezelfde problemen gehad. Ze hadden 450 euro van mij gestolen. Het is volgens mijn onderzoek dezelfde mensen (familieleden) die opereren onder op korte tijd gewijzigde firmanamen in Florida. Ik heb mijn geld teruggekregen via de Belgische Federale Politie, The Better Bussiness Board van Florida en The Florida Attorney General Prosecuter van de staat Florida (zie Google). Die laatste maakt er wel werk van!

Succes, Christophe.

P.S. Hun praktijken zijn verboden volgens de de wetten van de USA. Daarom doen ze dit met Europese burgers.

Terug naar “Archief”