problemen met koper op ebay

sofie.janssens
Topic Starter

problemen met koper op ebay

#1 , 18 nov 2008 13:18

Beste
Meer dan 6 maand geleden heb ik iets verkocht via ebay, na 2 maanden krijg ik bericht van die persoon dat ze het pakket niet heeft gekregen. Na veel gedreig naar mijn hoofd te krijgen heb ik het contact met deze persoon verbroken. Zij bleef mij constant stalken en zeggen dat ze naar de politie ging gaan.
Om van de problemen en lastige mails af te zijn heb ik een ander e-mailadres genomen, nu vandaag krijg ik plots terug een mail van die persoon op mijn nieuw e-mailadres dat ze al mijn kopers ging vertellen hoe oneerlijk ik ben, dat ze alles had afgeprint en naar de politie ging gaan.
Kan dit allemaal maar zo?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 19 nov 2008 14:43

Als VERkoper moet u minstens het bewijs van verzending, aan de koper,kunnen leveren, kan u dat niet dan loopt u, idd, het risico op een strafklacht.

INDIEN u het bewijs van verzending kan leveren dan KAN u bij die firma navraag doen en indien de goederen niet werden geleverd deze ingebreke stellen en van hen een schadevergoeding vorderen.

sofie.janssens
Topic Starter

#3 , 20 nov 2008 07:18

Het pakje is niet verstuurd via pakketpost, dus bewijs is nihil. Als je bij de post navraag doet krijg je als antwoord dat ze zelf niet meer achter gewone pakjes zoeken.
Ik heb wel gezien op mevrouw haar feedbackprofiel dat er daar regelmatig geen pakjes toekomen. Na contact op te nemen met iemand die ook negatief heeft gekregen van die mevrouw, werd mij verteld dat zij dit dus bij veel mensen toepast. Het is dus de koper die hier de verkopers bij de neus aan het nemen is.
Helaas reageert ebay daar maar heel pover op, hun antwoord is "los problemen onderling op, mss op telefonische wijze".

Reclame

Fabius

#4 , 20 nov 2008 12:37

Beste,

zelfs 6 maanden terug, bij versturing met Pakketpost kreeg u op het postkantoor altijd een betalingsbewijs en een afgestempeld gedeelte van het verzendetiket.

Ik verkoop/koop ook regelmatig op ebay en bij thuiskomst van het postkantoor is het eerste wat ik doe dat verzendbewijs inscannen en doormailen naar koper, zo kan deze sinds enkele maanden, via track & trace, ook in de gaten houden waar het pakje zich bevindt.

Trouwens het is inderdaad zo dat u als verkoper verantwoordelijk bent tot het pakket is aangeleverd. U kan evenwel ook klacht indienen bij de Post, mits voorlegging weeral van verzendbewijs, en dan zal zowel u als ontvanger een vragenformulier ontvangen met verzoek dit in te vullen en terug te sturen, en geloof me, soms lukt het hen wél een pakje terug te vinden, of zelfs een gedeelte van een pak (een item) "dat er was uitgevallen..."

Ik vrees dat u hoe dan ook de koper zal moeten schadeloos stellen, tenzij u wel degelijk kan bewijzen dat het pakket is verstuurd en dan moet u zich tot De Post wenden.

Mvg,
Fabius

kolonel

#5 , 20 nov 2008 17:26

Hallo,

Als ik van U was zou ik trachte, zoveel moegelijk van de mensen die een negatieve feedback hebben gekregen te contacteren en vragen naar hun verhaal.

Indien je er enkele hebt, dan deze klachten bundelen en aan ebay doorzenden en ebay melden dat er al regelmatig van deze zaken gebeurd zijn

Mvg

kolonel

citroentje

#6 , 21 nov 2008 01:21

Ik koop en verkoop soms ook via ebay,nu met de taxipost krijg je een bewijs van afgifte van u pakketje en kan je het pakje volgen online waar het is.
Nu moet het passen ik koop een grootte maand geleden ook iets op ebay wel me pakje is verloren,de verkoper heeft me het nodige bewijzen van verzending doorgemailt en blijkbaar is me pake in antwerpen verdwenen,nu de verkoper heeft klacht ingedient en ik krijg binnenkort me aankoopbedrag terug betaald van de post.

kolonel

#7 , 21 nov 2008 06:18

Citroentje,

Wat je daar verteld ben ik nog niet zo zeker van, dat de post u het aankoopbedrag gaat terugbetalen.

Hangt af van wat het aankoopbedrag is en hoe de verzendig is gebeurd.

Geen probleem indien U de zending laat verzekeren, of een zending met aangegeven waarde van maakt.

Idem met aangetekende zendingen die verloren gaan, indien geen waarde aangegeven bij het verzenden (wat een meer kost is voor het verzenden) betaald de post hoogstens de porto-kosten terug.

Betaal je met een creditkaart zal de maatschappij U al de kosten terugbetaling indien de zending aangetekend was of als je een regelmatige klant bent ook zelfd kleine bedragen

Dat is mijn ondervinding met post die verloren gaat en de laatste tijd gebeurd dit spijtig genoeg meer en meer.

Kolonel

Terug naar “Archief”