bepaalde mensen pesten me al jaren - hoe dit stoppen?

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

bepaalde mensen pesten me al jaren - hoe dit stoppen?

#1 , 10 okt 2008 18:28

bepaalde mensen pesten me al jaren. Met bepaalde familieleden ( met als voornaamste figuur mijn vader) heb ik al jaren geen contact meer. Vroeger pesten ze me het bloed onder de nagels door kwetsende dingen tegen me te zeggen, maar de laatste jaren heeft dat een andere vorm aangenomen.
Dat gaat van aanvragen tot bewindvoering, wanneer ik een inbraak had, ging iemand van die familie melden bij de politie dat ik die inbraak had ge-ensceneerd om van de verzekering te trekken, word er bij ons in de straat veelvuldig gesluikstort, dan heb ik dat gedaan,.....

Ook al kwam ik niet onder bewindvoering te staan en werden de meeste klachten verworpen, toch is het niet fijn als je steeds van dezelfde personen uitnodigingen krijgt voor convocaties of het vredegerecht.

Die personen staan dan genoteerd als belanghebbende omdat ze "vader", oom, tante,... zijn. Maar in wezen zijn dat vreemden voor mij die me enkel kennen als het is om mij te pesten.
Ik ben in behandeling voor die pesterijen geweest bij een psychiater en die psychiater heeft op een attest vermeld dat ik geen geestesgestoord persoon ben ( beetje raar maar gezien de toestanden al die jaren begrijpelijk dat een arts dit wilt doen)

Mijn vraag is: kan ik bepaalde personen die zich herhaaldelijk als "belanghebbende" hebben aangesteld om een ander te pesten permanent uit de macht ontzetten om nog zoiets tegen mij te doen?
Kan bepaalde mensen ontzegd worden om klachten tegen één bepaald persoon in te dienen of zaken bij het vredegerecht te starten?

En kan je officieel een breuk met familie laten noteren? zodat een oom, tante, vader niet meer kan zeggen "ik ben wel familie".

Beetje rare vraag, ik weet het.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jozef222
Berichten: 31

#2 , 13 okt 2008 18:42

Beste,
Ik ben geen deskundige op juridisch vlak (ik bezoek dit forum zelf om af en toe een vraag te stellen) maar wens u wel advies te verstrekken op menselijk vlak:
indien u meerderjarig bent:
1) verhuis, ga bij voorkeur in een andere stad/regio wonen, ver van uw familie vandaan.
2) voor zover u dat niet hebt, zoek vast werk zodat u op eigen benen kan staan.
3) neem een geheim telefoonnummer dat u niet aan oude bekenden geeft zodat ze u niet meer kunnen lastig vallen.
4) mijd zelf alle contact met uw pesters
5) als ze u blijven vervolgen: dien klacht in wegens "stalking" en zorg dat u dat kan bewijzen.

indien u niet meerderjarig bent:
vraag advies aan een jongeren advies centrum (zie google) of ga naar de jeugdrechtbank en vraag om de jeugdrechter te spreken.

succes!

Reclame

Terug naar “Archief”