Wantoestanden openbaar aanklagen

jf3
Topic Starter
Berichten: 41

Wantoestanden openbaar aanklagen

#1 , 17 sep 2008 12:17

Ik heb 2 jaar geleden gebouwd en ben zwaar bedrogen.
Eén en ander heeft geleid tot een gerechterlijke procedure. Behalve zeer hoge kosten (advokaat, telkens weer uitgestelde expertises,...) heeft deze nog geen enkel resultaat opgeleverd, nog erger, er komen nog nieuwe constructiefouten aan het licht.
Ik ben dit meer dan zat en wil dit aanklagen via de media (Internet, kranten, TV,....).
Waarop moet ik letten opdat ze me geen proces voor smaad e.d. kunnen aandoen?
Alle suggesties i.v.m. nuttige kanalen zijn ook welkom!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 769

#2 , 21 sep 2008 11:19

Over zulke zaken zal de rechter oordelen, niet de media

jf3
Topic Starter
Berichten: 41

#3 , 21 sep 2008 11:24

Over zulke zaken zal de rechter oordelen, niet de media
Dat is juist het probleem: na 2 jaar is de rechter nog altijd niet tot een conclusie gekomen omdat de expertise nog niet rond is (o.a. door de tegenwerking van de bouwmaatschappij).
Nu wil ik dus wat druk op ze zetten...

Reclame

Kali
Berichten: 769

#4 , 21 sep 2008 11:36

Dat is juist het probleem: na 2 jaar is de rechter nog altijd niet tot een conclusie gekomen omdat de expertise nog niet rond is (o.a. door de tegenwerking van de bouwmaatschappij).
Nu wil ik dus wat druk op ze zetten...
En hoe denkt U dat de media daarbij zal helpen?

jf3
Topic Starter
Berichten: 41

#5 , 21 sep 2008 12:22

Dat is juist het probleem: na 2 jaar is de rechter nog altijd niet tot een conclusie gekomen omdat de expertise nog niet rond is (o.a. door de tegenwerking van de bouwmaatschappij).
Nu wil ik dus wat druk op ze zetten...
En hoe denkt U dat de media daarbij zal helpen?
Wel, ik zou ze bij naam willen noemen, maar op een manier dat ze geen proces kunnen inspannen wegens smaad. Ze houden me al 2 jaar aan het lijntje, misschien oefent dit wat druk op ze uit om de fouten van hun wanconstructie eindelijk te herstellen.
Als dit nog lang duurt heb ik geen eurocent meer over (gerechtskosten!), zit ik met een rottend huis en gaan zij "failliet"

Kali
Berichten: 769

#6 , 21 sep 2008 12:35

Wel, ik zou ze bij naam willen noemen, maar op een manier dat ze geen proces kunnen inspannen wegens smaad. Ze houden me al 2 jaar aan het lijntje, misschien oefent dit wat druk op ze uit om de fouten van hun wanconstructie eindelijk te herstellen.
Als dit nog lang duurt heb ik geen eurocent meer over (gerechtskosten!), zit ik met een rottend huis en gaan zij "failliet"
Bezint vooraleer U begint zou ik zo zeggen.
Bedenk wel dat als U naar de media stapt, met negatieve reclame, ze sneller "failliet" kunnen gaan dan U denkt.
Verder duurt een gerechtelijke procedure lang, en ligt het niet noodzakelijk enkel aan de bouwmaatschappij.

jf3
Topic Starter
Berichten: 41

#7 , 21 sep 2008 12:42

Wel, ik zou ze bij naam willen noemen, maar op een manier dat ze geen proces kunnen inspannen wegens smaad. Ze houden me al 2 jaar aan het lijntje, misschien oefent dit wat druk op ze uit om de fouten van hun wanconstructie eindelijk te herstellen.
Als dit nog lang duurt heb ik geen eurocent meer over (gerechtskosten!), zit ik met een rottend huis en gaan zij "failliet"
Bezint vooraleer U begint zou ik zo zeggen.
Bedenk wel dat als U naar de media stapt, met negatieve reclame, ze sneller "failliet" kunnen gaan dan U denkt.
Verder duurt een gerechtelijke procedure lang, en ligt het niet noodzakelijk enkel aan de bouwmaatschappij.
Dat eerste argument is wel een punt, heb ik ook al aan gedacht.
En één en ander ligt ook aan het gerecht. De gerechtsexpert moest zijn missie in 9 weken afwerken, we zijn 1,5 jaar verder... Eén van de zittingen werd op de dag zelf afgelast omdat de juiste rechter er niet was. De oorspronkelijke rechter is ondertussen op pensioen en zijn opvolger moet zich opnieuw inwerken. Allemaal op mijn kosten want mijn advokaat werkt niet pro deo.

Kali
Berichten: 769

#8 , 21 sep 2008 13:43


Dat eerste argument is wel een punt, heb ik ook al aan gedacht.
En één en ander ligt ook aan het gerecht. De gerechtsexpert moest zijn missie in 9 weken afwerken, we zijn 1,5 jaar verder... Eén van de zittingen werd op de dag zelf afgelast omdat de juiste rechter er niet was. De oorspronkelijke rechter is ondertussen op pensioen en zijn opvolger moet zich opnieuw inwerken. Allemaal op mijn kosten want mijn advokaat werkt niet pro deo.
Misschien moet U zich dan ook eens vragen stellen over Uw advocaat.

jf3
Topic Starter
Berichten: 41

#9 , 21 sep 2008 17:20


Dat eerste argument is wel een punt, heb ik ook al aan gedacht.
En één en ander ligt ook aan het gerecht. De gerechtsexpert moest zijn missie in 9 weken afwerken, we zijn 1,5 jaar verder... Eén van de zittingen werd op de dag zelf afgelast omdat de juiste rechter er niet was. De oorspronkelijke rechter is ondertussen op pensioen en zijn opvolger moet zich opnieuw inwerken. Allemaal op mijn kosten want mijn advokaat werkt niet pro deo.
Misschien moet U zich dan ook eens vragen stellen over Uw advocaat.
Tja, waarom denkt u dat iemand die zijn eigen advocaat heeft zijn vragen stelt op een juridisch forum???

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#10 , 21 sep 2008 17:53

En één en ander ligt ook aan het gerecht. De gerechtsexpert moest zijn missie in 9 weken afwerken, we zijn 1,5 jaar verder... Eén van de zittingen werd op de dag zelf afgelast omdat de juiste rechter er niet was. De oorspronkelijke rechter is ondertussen op pensioen en zijn opvolger moet zich opnieuw inwerken.
Als een expertise lang duurt heeft dit niets te maken met de aan- of afwezigheid van de rechter. De rechter komt niet naar de expertisevergaderingen.

Wel kan u, als de expertise niet normaal verloopt, aan de rechtbank vragen partijen en de deskundige op te roepen. Dit kan helpen om de expertise te doen vooruitgaan.

Dat van die rechter die op pensioen is, en zijn opvolger die zich moet inwerken kan ik ook moeilijk geloven. De pensionering van een rechter, en zijn vervanging door een andere, heeft in principe niet de minste invloed op het verloop van de rechtszaken.

scorpioen

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#11 , 21 sep 2008 22:08

Over zulke zaken zal de rechter oordelen, niet de media
en ik zeg van niet

rechters zijn niet de enige die een oordeel kunnen vormen

Met deze een oproep aan de TV/kranten-makers om een eigen
- ook dat nog
- recht van antwoord
- ...
rubriek te hebben

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 21 sep 2008 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#12 , 21 sep 2008 22:27


Dat eerste argument is wel een punt, heb ik ook al aan gedacht.
En één en ander ligt ook aan het gerecht. De gerechtsexpert moest zijn missie in 9 weken afwerken, we zijn 1,5 jaar verder... Eén van de zittingen werd op de dag zelf afgelast omdat de juiste rechter er niet was. De oorspronkelijke rechter is ondertussen op pensioen en zijn opvolger moet zich opnieuw inwerken. Allemaal op mijn kosten want mijn advokaat werkt niet pro deo.
Misschien moet U zich dan ook eens vragen stellen over Uw advocaat.
Tja, waarom denkt u dat iemand die zijn eigen advocaat heeft zijn vragen stelt op een juridisch forum???
In ieder geval verdiende de vraag wat mij betreft de maandprijs van de best doordachte vraag


In de Grondwet heeft men hiervoor artikel 150 voorzien

Wel raar hé dat in heel onze Belgische geschiedenis geen enkele advocaat, procureur, of rechter hier op een beklaagde bankje heeft gezeten terwijl het voor mensen die het zelf meemaken beseffen wat onrecht is, maar geen meter vooruit geraken


RR

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#13 , 21 sep 2008 23:06

Waarop moet ik letten opdat ze me geen proces voor smaad e.d. kunnen aandoen?
Bang dat de waarheid niet mag gezegd worden?

Eenieder die je naam en adres kent kan je een proces aandoen, het proces winnen is een andere zaak

Wij burgers hebben wel degelijk rechten om wantoestanden aan te klagen en waar we blijkbaar schrik voor hebben is dat dit ook zo is als het over wantoestanden bij justitie gaat

RR

Terug naar “Archief”