extra kosten factuur

dendimi
Topic Starter

extra kosten factuur

#1 , 04 sep 2008 12:46

heb even gezocht en wel een antwoord gevonden maar ik kon er niet goed aan uit wegens diverse verwijzingen

mij vraag dus:
ik heb een abonnement op een telefoonlijn van Belgacom (Discovery Line) dewelke ik enkel gebruik voor mijn internet verbinding
hiervoor krijg ik dus tweemaandelijks een factuur van 2 x €8,2231

enige tijd terug was ik op vakantie en vergeten een factuur te betalen voor een bedrag van € 16,4462
waardoor ik dus een aanmaning krijg om de factuur alsnog te vereffenen
de kost bedraag nu € 25,4462 =€ 16,4462 + €9 (!! extra adm. kost)

ben ik verplicht deze eenmalige kost te betalen?

zoja, dan betaal ik
zonee, gelieve de correcte wet mee te delen zodoende ik deze kan vermelden tijdens een telefoongesprek (indien er moeilijk gedaan wordt)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 04 sep 2008 12:49

ben ik verplicht deze eenmalige kost te betalen?

zoja, dan betaal ik
zonee, gelieve de correcte wet mee te delen zodoende ik deze kan vermelden tijdens een telefoongesprek (indien er moeilijk gedaan wordt)
Zie de ALGEMENE voorwaarden in uw contract!

dendimi
Topic Starter

#3 , 04 sep 2008 13:08

akkoord, staat zo in algemene voorwaarden
maar als er een belgische wet zegt dat zulke kosten niet gevraagd mogen worden, dan primeert deze wet toch op de regels vh contract?

Reclame

Lex

#4 , 04 sep 2008 13:23

maar als er een belgische wet zegt dat zulke kosten niet gevraagd mogen worden,...
En welke wet zegt dat men geen (aanmanings)kosten mag aanrekenen ingeval van wanbetaling?

dendimi
Topic Starter

#5 , 04 sep 2008 15:58

Dat is juist mijn vraag, als er zo een wet zou zijn en ik weet dat hij bestaat ga ik hier geen vraag stellen hé

sporting

#6 , 04 sep 2008 21:03

Informeer eerst even vriendelijk met de klantendienst en zeg dat je altijd op tijd betaald hebt. Vraag beleefd om een administratieve kwijtschelding en verklaar dat je zulke zever niet meer wenst en dat je via domiciliering zult betalen (maar dat hoef je uiteraard niet te doen).

Aan de andere kant:
Geen enkel bedrijf heeft het recht je extra kosten aan te rekenen indien ze niet kunnen bewijzen dat jij de factuur wel degelijk op tijd ontvangen hebt. Op de meeste van mijn facturen van dergelijke bedrijven (we wonen op een appartement) is het adres zelfs niet 100% correct, laat staan de naam :roll: dit terwijl we dat al meermaals hebben gemeld ...
Aangezien ze de facturen niet aangetekend opsturen, weten ze ook niet of de post wel hun facturen op tijd afleverd. De extra kosten niet betalen is de boodschap, en ook vermelden per email, brief of fax dat jijzelf de factuur niet op tijd ontvangen hebt. Als puntje bij paaltje komt zullen ze niks anders kunnen doen dan toegeven, daar ze geen enkele bewijskracht hebben dat jij je factuur op tijd gekregen hebt.

Terug naar “Archief”