onderhoudsgeld

jaslene
Topic Starter

onderhoudsgeld

#1 , 16 mei 2008 09:57

Hey ik heb even een dringende vraag in 2003 is mijn dochter geboren maar haar moeder en ik waren toen al uit elkaar we hebben toen bij een notaris overeengekomen dat ik onderhodsgeld zou betalen als het kind mijne naam droeg en dat ik het in de weekends zou mogen zien.
Nu had ik de eerste 2 maanden betaald ma mocht het kind niet zien en het staat niet op mijne naam na die 2 maanden heb ik ook niet meer betaald omdat ik het niet mmocht zien ik denk iedere dag aan mijn kind en als ik de moeder tegen kom probeer ik een afspraak te regelen ma ze wil geen contact met mij ondertussen heb ik een nieuwe vriendin en is mijn tweede dochtertje geboren we zijn heel gelukkig samen nu krijg ik een brief dat ik achterstallige onderhoudsgeld moet betalen en dat is 5807.46 euro kan dat zomaar allemaal
ik wil dat wel betalen ma dan wil ik ook wel mijn dochtertje zien kan iemand mij zeggen hoe dat allemaal inelkaar zit?
je zou mij al een ak verder helpen

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 16 mei 2008 12:48

Bezoekrecht en de betaling van onderhoudsgeld zijn twee los van elkaar staande feiten!

Het kind niet erkennen en toch onderhoudsgeld betalen is geen slimme zet geweest! Niettemin zal u zich moeten houden aan de notariele overeenkomst.

Indien de moeder geen bezoekregeling wil, dan kan U die (hopelijk???) via de jeugdrechtbank afdwingen.

jaslene
Topic Starter

#3 , 19 mei 2008 11:23

ik begrijp wel dat onderhoudsgeld geen kijkgeld is ma als zei nu via een advocaat dat geld van mij eist omdat ik dat bij de notaris heb laten opmaken dan moet ze het toch ook op mijne naam komen wandt da staat er ook in en dat ik het iedere zondag van 2 tot 8 bij mij mag hebben niet?
dat is toch ook allemaal vastgesteld bij de notaris dus daarin laat zij haar toch kennen dat zij zich daar niet aan gehouden heeft.
Of ben ik daar mis in

Reclame

Nounou06

#4 , 19 mei 2008 14:15

Is aan u om ervoor te zorgen dat je bezoekrecht krijgt he dan!
Wat de alimentatie betreft, daar staat de moeder volgens mij volledig recht in haar schoenen!
Jij bent in feite degene die nalatig is geweest...
Je hebt geen alimentatie meer betaald, niets begonnen tegen het feit dat het kind niet door jou erkend werd, en niets ondernomen om bezoekrecht te hebben..

Rebel-with-a-cause

#5 , 19 mei 2008 16:05

Cru om dit te moeten zeggen maar je hebt het 'zitten'.
Zoals hierboven al geschreven: alimentatie is niet gelijk aan bezoekrecht.
Voor de goede vrede zou je best proberen een regeling te treffen om het achterstallige bedrag te vereffenen.
Wat betreft de naam van het kind en het omgangsrecht: daarvoor zul je zelf ook gerechtelijke stappen moeten ondernemen.

jaslene
Topic Starter

#6 , 19 mei 2008 17:03

ja ik ben nalatig geweest omdat ik het niet mocht zien je wilt toch u eigen kind zien he en ze vroeg 100 euro onderhoudsgeld en ik heb toen 150 euro betaald
ma je gaat toch niet blijven betalen als het kind niet op je naam staat en het niet moogt zien das toch normaal he dat ik zo reageer?
en toen was ik naar een advocaat geweest voor er bij verder te gaan maar ik kon niks omdat het wettelijk mijn kind niet is alleen zij kon iets ondernemen.
daarom dat ik 4jaar lang zo bij haar heb proberen te onderhandelen ma ze zegt altijd dat ik de vader niet ben ma doet ze om mij te pesten.
ik weet zeker dat ik de vader ben.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen ik wil dolgraag mijn kind bij mij hebben.

Nounou06

#7 , 19 mei 2008 19:38

Dat begrijp ik nu even niet... je bent naar een advocaat geweest, en je kon niets doen omdat het niet op uw naam staat?
Als je 100% zeker bent dat het jouw kind is, dan kon je toch een dna test vragen... indien daarmee werd bewezen dat het uw kind is, zijn alle kosten voor de tegenpartij.
Ik denk dat je gewoon moet realistisch zijn!

Je zal het achterstallig onderhoudsgeld moeten betalen.
Indien je echt je kind bij u wil , dan zal jij daar ook de nodige stappen moeten voor nemen!

jaslene
Topic Starter

#8 , 20 mei 2008 08:45

ja donderdag moet ik na de advocaat gaan dan weet ik meer.
en toen ik over een jaar was geweest kon ik geen dna afdwingen alleen zij kon dat. dat hebben ze mij toen verteld. Daarom dat ik er nu ook niet kwaad van ben dat ze mij die brief heeft gestuurd nu kan ik teminste iets en hopen dat het ook nu eens in mijn voordeel is en voor het kind dan heeft dat teminste een vader een kind heeft toch recht op een vader en een moeder door de moeder haar lastigheid moet het kind toch niet voor boeten ale da vind ik.

jaslene
Topic Starter

#9 , 08 sep 2008 16:29

hey ik ben toen naar de advocaat geweest en we hebben de moeder uitgenodigd voor een onderling akkoord.
we zijn nu vier maanden verder en ik hoor niks aan hunne kant is alles stil gevallen en ze laten niks meer weten ma ik zou toch graag mijn dochter willen zien wat moet ik nu doen?????????

Terug naar “Archief”