adres wijzigen?

AGeerts
Topic Starter

adres wijzigen?

#1 , 13 mar 2008 10:44

hallo,

wettelijk heb ik mijn adres bij mijn ouders maar feitelijk woon ik bij mijn vriend.
Voor mij is het zelfs voordeliger tov de verzekeringen om ingeschreven te blijven bij mijn ouders.
Is dit legaal? Moet ik mijn adres veranderen?
Ik heb al liggen zoeken naar regels daaromtrent maar vind eigelijk niet echt iets.

alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vaoke

#2 , 13 mar 2008 12:13

Dit is ronduit illegaal; het kan u niet alleen in de problemen brengen met uw verzekeringsmaatschappij.. maar daarenboven kan u geconfronteerd worden met een boete die kan oplopen tot 500 euro.. dat laatste voor wat betreft het niet naleven van de wettelijke verplichtingen houdende het inschrijven in de registers van de bevolking binnen de 8 dagen na de feitelijke wijziging van uw adres!
Bovendien is dit ten aanzien van uw medeburgers (verzekerden e.a.) gewoon een asociale houding!!!

Beachcomber

#3 , 13 mar 2008 17:55

Kalm aan, vaoke, zo'n vaart loopt het niet. Het is waar dat je in principe verplicht bent om j ein te schrijven op je huidige woonplats, maar ik ken geen enkele recente uitspraak waarin iemand veroordeeld werd voor het elders leven dan op zijn woonplaats.

Reclame

AGeerts
Topic Starter

#4 , 14 mar 2008 10:02

Hallo,

bedankt voor jullie antwoord.

Vaoke kan u mij mischien vertellen waar u die regel van 8 dagen en die boete van 500 euro haalt?

groetjes
(voor professionele info altijd best een advocaat raadplegen)

Vaoke

#6 , 16 mar 2008 00:16

Voor wat betreft de genoemde 8 werkdagen.. dat is gebaseerd op het K.B. van 16 juli 1992.. betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister.
De boete van 500 euro.. dat kan u terug vinden in de Wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten en tot wijziging van de wet van 8 augustus 1983 houdende de regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen.
Wat goooooooglen met passende bewoordingen en u komt ongetwijfeld nog véél méér te weten!

paling

#7 , 16 mar 2008 13:24

Dit is ronduit illegaal; het kan u niet alleen in de problemen brengen met uw verzekeringsmaatschappij.. maar daarenboven kan u geconfronteerd worden met een boete die kan oplopen tot 500 euro.. dat laatste voor wat betreft het niet naleven van de wettelijke verplichtingen houdende het inschrijven in de registers van de bevolking binnen de 8 dagen na de feitelijke wijziging van uw adres!
Bovendien is dit ten aanzien van uw medeburgers (verzekerden e.a.) gewoon een asociale houding!!!
wanneer ben je juridisch gezien verhuist ?

en hoe zit het met de het bewijs gelet op art. 870gerw.
want volgens mij volstaat een vermoeden van verhuist zijn niet .

witchqueen

#8 , 17 mar 2008 22:11

Vaoke, overdrijf je niet een beetje ?
Er zijn zoveel mensen die elders verblijven dan waar ze gedomicilieerd zijn. Wat bvb met kotstudenten die meer op hun kot zitten dan thuis en daar ook na hun studies blijven hangen ?
Wat met bejaarden in een rusthuis die nog altijd in hun eigen woning gedomicilieerd zijn ?
Wat met senoiren die in het zuiden verblijven, maar nog altijd in België gedomicileerd zijn ?
Wat met koppels die een LAT-relatie hebben, maar toch regelmatig wat tijd bij hun partner thuis doorbrengen ?
Allemaal misdadigers dan ??

Vaoke

#9 , 18 mar 2008 08:38

Neen, ik overdrijf niet.
Bij mijn weten maken de kotstudenten op het een en ander een uitzondering; maar het geheel is veel complexer dan u durft vermoeden!
Zoals ik al stelde.. goooooooglen met de gepaste bewoordingen en u zal bij de desbetreffende regelgeving uitkomen!
U gelooft het niet.. hoeft ook niet.. consulteer dan (met opgave van enkele voorbeelden) het Departement Binnenlandse Zaken?!
Neen, niet uw lokale dienst van de "Bevolking" want zij praten (maar al te graag) de mensen (de kiezers van hun werkgever) naar de mond of hoe men sociale - en fiscale fraude kan organiseren!
Als burger met "normbesef" kan je daar toch geen voorstander van zijn zeker of vergis ik mij soms?!
Of bent u van oordeel dat een minderheid van 's lands bevolking maar moet opdraaien voor de financiering van de meerderheid?!
Zo ja, dan is er in uw hoofde sprake van normvervaging?!

witchqueen

#10 , 22 mar 2008 00:35

Veel tamtam als de kleine man ergens iets doet wat eigenlijk niet mag, en dat hem misschien een paar euro's voordeel oplevert.
Grootverdieners daarentegen, die vaak op veel grotere schaal fraude plegen, worden uiteraard met rust gelaten...

Terug naar “Archief”