Meubelen

Shirhb
Topic Starter
Berichten: 1

Meubelen

#1 , 26 mar 2014 11:02

Op 17 januari 2014 heb ik bij een meubelzaak een bestelling geplaatst van een slaapkamer en zetel. Verwachte levertermijn was 10 weken.
Midden april krijg ik telefoon om de kleur van de zetel te verifiëren. Op de vraag waarom dit een maand later gebeurt, krijg ik als antwoord dat het druk geweest is en alles wat vertraging opgelopen heeft. Een maand vertraging door hun fout dus.
Gisteren 26/03/2014 krijg ik opnieuw telefoon van hun dat de slaapkamer pas eind mei uit productie komt. Voor levering begin juni dus. Wat neerkomt op 6 maand levertermijn!! Een oplossing wordt niet echt geboden, tijdelijk lattenbodem op pootjes zetten, 2e lift die zal nodig zijn bekostigen zij... Geen oplossing die mij bevalt, dus ik vind een meubelzaak die dezelfde slaapkamer binnen 2 weken kan leveren.
Ik contacteer de meubelzaak van de oorspronkelijke bestelling en zij zijn niet bereid om de slaapkamer en lattenbodem te annuleren, terwijl die pas binnen 2 maand gemaakt wordt!! En ik de zetel en salontafel wel nog bij hun houd!
Kan dit zomaar?
Kan ik hier iets tegen doen?
Ik kan binnen 2 weken een slaapkamer hebben, maar moet 2 maand op een matras slapen door dat de meubelzaak mijn bestelling laten liggen heeft en niet bereid is hier verantwoordelijkheid in te nemen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12960

#2 , 26 mar 2014 11:25

Ik zou uw overeenkomst ontbinden aangezien zij zich niet aan de vastgelegde levertermijn hebben gehouden. Een redelijke termijn is duidelijk overschreden. Dreig desnoods met een schadevergoeding aangezien zij de vastgelegde verbindingen niet hebben voldaan.

Franciscus
Berichten: 38739

#3 , 26 mar 2014 13:14

Eens lezen:
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 mar 2014 22:07

Als u een brief schrijft: wel oppassen met uw data, die kloppen niet.

"Op 17 januari 2014 heb ik bij een meubelzaak een bestelling geplaatst van een slaapkamer en zetel. Verwachte levertermijn was 10 weken.
Midden april krijg ik telefoon om de kleur van de zetel te verifiëren. Op de vraag waarom dit een maand later gebeurt, krijg ik als antwoord dat het druk geweest is en alles wat vertraging opgelopen heeft. Een maand vertraging door hun fout dus.
Gisteren 26/03/2014 krijg ik opnieuw telefoon van hun dat de slaapkamer pas eind mei uit productie komt. Voor levering begin juni dus. Wat neerkomt op 6 maand levertermijn!!"

april moet wss februari zijn, 6 maand klopt niet, dat moet 4,5 maand zijn. Wat nog altijd veel teveel is, maar "slechts" het dubbel. Staat die verwachte levertermijn trouwens op papier?

Terug naar “Archief”