Dringend hulp

ongegrond
Topic Starter
Berichten: 5

Dringend hulp

#1 , 10 feb 2008 07:42

Ik heb een zoon die overmorgen 16 jaar word, hij heeft een brommer gekregen van zijn Nonkel.
Nu is hij zijn identiteitskaart verloren, en heeft waarschijnlijk geen verzekering.
Wat als ik hem niet kan verbieden om te rijden voor zijn verjaardag van 16jaar.
Wat is de strafmaat en boete?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief
Berichten: 2513

#2 , 10 feb 2008 16:47

Oei, sta dit a.u.b. niet toe! Indien hij niet oud genoeg is én geen verzekering heeft ... Indien hij op de openbare weg iets aan de hand zou krijgen (ongeval veroorzaken, ...) dan zal het je beste dag niet worden!

Op privéterrein mag hij daar wel mee rijden.

Hoeveel de boete zou bedragen, weet ik niet.

Creatief
Berichten: 2513

#3 , 11 feb 2008 12:40

Van ongegrond mocht ik het volgende mailtje ontvangen.

Ben ik niet van plan maar, ik heb mijn zoon 14 jaar niet mogen zien.
En plots sta hij voor de deur met de vraag of hij hier mag wonen.
Wat kan ik doen mijn vaderlijke plicht denk ik, maar ken die jongen compleet niet of het is dat hij mijn zoon is. Zijn moeder heeft altijd geweigerd hem te mogen meenemen.
Maar nu komen de apejaren eraan en staat hij hier, zijn beide ouders verantwoordelijk? Als hij iets tegenkomt, ik ben zeker niet van plan hem te laten rijden.
Maar stel dat hij zonder mijn toestemming toch gaat wat dan????
Mvg Ongegrond

Ik heb al kunnen bereiken dat hij wacht tot hij 16 jaar word om te rijden.
Maar hij is zijn pasport verloren kan dat gevolgen hebben?
Hij word morgen 16 jaar dus is het nog een volle dag tandenbijten, want gisteren kwam hij thuis en wilde weggaan, mocht maar hij wilde met de brommer voor de uren van de bus gaan kijken, heb dit toch kunnen verhinderen.
Ik denk dat er ons nog zware jaren wachten zowel financieel, als moreel want ik ben invalide en heb mijn vrouw ten laste.
Mvg Ongegrond


Ongegrond,
De kosten van de verzekering voor de bromfiets bedraagt tussen de 90 € en 112 € ongeveer.

Bromfiets klasse A - ook Snorfiets genoemd (max 25 km/uur).
Geen rijbewijs nodig. > Valhelm verplicht
Leeftijd : 16 jaar - 18 jaar met passagier.

Rijbewijs A3 is vereist voor een bromfiets klasse B met 2 of meer wielen.
(max. 50cm3 (50cc), en 45 km/u + valhelm)

Voor verkeersovertredingen begaan door minderjarigen (we spreken dan van 12-18 jarigen) zijn het meestal de ouders die opdraaien voor de overtreding begaan door zoon of dochter.
Niet de verkeersovertreders, maar de ouders betalen de boete.

Ik raad je alleszins aan om de bromfiets te controleren of deze niet opgefokt is.

Indien je zoon niet te weerhouden is van deze bromfiets, dan zit er niets anders op dan een verzekering te nemen. Onverzekerd kan je hem niet de weg op laten gaan.

Voor wat betreft zijn identiteitskaart: bij verlies ervan kan je een voorlopige identiteitskaart aanvragen. Je moet het verlies melden op het politiekantoor. De gemeente geeft je dan een voorlopig identiteitsbewijs (=A4 velletje). Wanneer de termijn van het voorlopig identiteitskaart verlopen is en de oude niet werd teruggevonden, dan krijgt je zoon een nieuwe identiteitskaart.

Hier vind je nog wat informatie over de verzekering van bromfietsen en ook mogelijke boetes indien je zoon niet verzekerd is.

http://www.nelissen-co.be/Bromfiets%20opgefokt.pdf

http://www.politiebrugge.be/in%20de%20p ... %20r_v.pdf

De 14 tot 16-jarigen groep jongeren zijn een kwetsbare groep. Ik hoop voor je dat je samen met hem een positieve relatie kunt opbouwen.

Ik hoop ook voor jou dat andere forumgebruikers op je noodkreet zullen reageren.

Veel sterkte

Creatief

Reclame

Terug naar “Archief”