Klacht ivm teleshopping

GB2702
Topic Starter
Berichten: 307

Klacht ivm teleshopping

#1 , 07 jan 2014 12:35

Beste forumleden,

op 29/12/2013 ziet mijn moeder een artikel op teleshopping en ze wil dit artikel bestellen. Ze logt in op internet en ziet dan op de site dat er bij het artikel geen leveringskosten zijn.

Omdat ze liever gebruik wil maken van de dienst Afterpay besluit ze om het artikel telefonisch te bestellen via een 070-nummer. Hier moet ze al haar gegevens achterlaten om de bestelling te kunnen ontvangen (wat ook correct is). Ook worden haar enkele andere bijpassende zaken aangesmeerd om te kopen.

Wanneer ze echter nadien via mail de bevestiging krijgt van de bestelde producten staan daar echte wel leveringskosten voor 9,95€ bij alsook een extra verlengde garantie van 1 jaar voor 5,00€.

Nu belt ze terug naar de besteldienst om dit te laten weten dat ze niet akkoord kan gaan met deze extra kosten. Hier krijgt ze dan te horen dat de kwijtschelding van leveringskosten enkel van toepassing is als je online besteld (heb zelf op de site gekeken of ik hier iets van terugvindt maar niets te vinden hierover). Ook krijgt ze te horen dat als ze de bestelling wilt annuleren ze dan naar de klantenservice moet bellen wat ook weer een 070-nummer is.

Na een 10 tal telefoons gedaan te hebben met telkens een wachtmuziek van 20min niemand aan de lijn gekregen. Ook hebben we al via het contactformulier op de website onze klacht gemeld en ook via een replay op de bevestigingsmail dat we de bestelling wensen te annuleren omdat er kosten worden aangerekend die niet vermeld zijn. Hier krijgen we ook geen reactie op.

Heb dan zelf naar de bestellijn gebeld met de vraag om een verantwoordelijke te spreken maar dit is blijkbaar niet mogelijk ze kunnen ons enkel maar doorverbinden met de klantenservice maar daar krijgen we geen reactie. We zitten nu al met een telefoonrekening van bijna meer dan 100 euro zonder iemand gesproken te hebben.

Wat kunnen we nu nog meer doen?
Wat als het artikel geleverd wordt? Terugsturen (moeten dan ook wel eerst naar de klantenservice bellen om een retour formulier te ontvangen maar vrees ervoor dat we daar iemand aan de lijn zullen krijgen.)

Alvast bedankt voor nuttige tips :wink:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 07 jan 2014 14:17

Dit is zeker niet abnormaal in die branche. Het is niet verboden een 070-nummer te hebben, ook al wordt daar serieus misbruik van gemaakt. Het is ook niet verboden om kortingen enkel te geven bij een bepaalde bestelmethode. Ik zou uw klachten overmaken via aangetekend schrijven, dat zal wrs nog minder kosten dan nog eens te bellen.

JanVates
Berichten: 69

#3 , 07 jan 2014 21:06

De trukken van de foor. Zowat alle bedrijven passen ze toe. De boodschap is van assertief te reageren via EMAIL. Zo heb je een bewijs en kost het je niks. Als je het via de telefoon doet, wel, neem dan het gesprek op.

Het is natuurlijk absurd om nu al €100 uitgeven te hebben om €15 niet te hoeven betalen. En dat precies wat velen doen en dat weten die bedrijven maar al te goed.

Reclame

GB2702
Topic Starter
Berichten: 307

#4 , 16 jan 2014 16:14

Update,

We hebben vorige week 8/1/2014 contact gehad met de klantendienst, waar ze beweerden dat de bestelling reeds verzonden was en die dag of de dag nadien zou afgeleverd worden door de postbode. We hebben toen gezegd dat we het order wilden intrekken en dit was geen probleem ze gingen ons een retour formulier per post opsturen zodat we de artikelen kosteloos konden terugsturen.

Dit formulier heb ik gisteren ontvangen maar het artikel heb ik nog niet ontvangen. Echter als ik via E-tracker en het bestelnummer dit pakket probeer op te zoeken dan krijg ik de mededeling dat dit pakket reeds op 7 januari om 12:33 zou afgeleverd zijn. Er is ook al navraag gedaan bij andere bewoners van het app-gebouw of zij geen pakket ontvangen hebben maar dit is niet het geval. Wat kunnen we nu het beste doen. De klantendienst contacteren en vragen om een onderzoek op te starten of zelf ook bij de post een klacht indienen omdat een pakket op mijn naam niet of verkeerd werd afgeleverd?

LeenW

#5 , 16 jan 2014 16:29

Als ik andere topics in dit forum zie, is het zo goed als nutteloos om klacht in te dienen bij De Post. Ze wijzen alle verantwoordelijkheid af en hun klantendienst is zo mogelijk nog slechter dan degene die u vermeldt.

Terug naar “Archief”