Loonfiche of u mag hier niet huren.

Libertas
Topic Starter

Loonfiche of u mag hier niet huren.

#1 , 02 jan 2014 11:49

Hallo , mag men zomaar altijd een loonfiche vragen? Ben nu al voor de 3de keer afgewezen omdat ik niet 'werk'. Ik leef namelijk een heel ander leven dan de gemiddelde mens. Ben momenteel bedrijfsbeheer aan het studeren en heb grote plannen. Hiernaast genereer ik bitcoins en heb ik een inkomen van €1000 per maand. (zonder 'iets' te doen) Daarnaast ontvang ik een uitkering en heb ongeveer 20k euro op mijn rekening waar ik uiteraard bewijs van kan leveren.
Ik heb ook al meerdere malen voorgesteld om een jaar huur te betalen in 1x en ik word altijd afgewezen.

Kan dit zomaar? Verder ben ik 22 jaar , blank en verzorgd. Ik snap het niet. En meestal zijn het van die gefrustreerde marginaaltjes die mij afwijzen ik word er echt moordlustig van.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jan 2014 12:37

. Hiernaast genereer ik bitcoins en heb ik een inkomen van €1000 per maand. (zonder 'iets' te doen) Daarnaast ontvang ik een uitkering .
Fraude dus.
Als jij niet de documenten wil laten zien die verhuurder vraagt is hij ook niet verplicht aan u te verhuren. Zo simpel is dat.

de reden
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jan 2014 12:45

. Hiernaast genereer ik bitcoins en heb ik een inkomen van €1000 per maand. (zonder 'iets' te doen) Daarnaast ontvang ik een uitkering .
Fraude dus.
waarom fraude ? als je spaargeld heb staan bij de bank genereer je ook euro's en onrvang je ook maandelijks een werkloosheidsuitkering zonder enig probleem
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

bambipower

#4 , 02 jan 2014 13:53

op bitcoins krijg je geen interesten, zoals je op de bank wel doet.
U kan dan wel 1000€ aan bitcoins minen per maand, maar dat kost u dan ook een fortuin aan elektriciteit en hardware. Voor mij zou dat als huisbaas dus ook een non-argument zijn. De story van bitcoins kan ook aflopen in no time... (zie bvb china), als er wereldwijd een verbod komt, is het over and out

Libertas
Topic Starter

#5 , 02 jan 2014 14:27

Heb net een telefoontje gekregen dat ze akkoord gaan als ik een jaar in 1 keer betaal :). Vind het jammer dat de bitoin meteen als fraude wordt gezien.
En het kost idd een fortuin op bitcoins te minen. Maar ik mine altcoins die je met grafische kaarten kunt minen inplaats asicminers. Mijn setup kost ongeveer 4k.
Dat het een gok is kan ik inkomen maar als je in die wereld zit heb je daar een andere kijk op. De media bekogeld het natuurlijk met fout nieuws. Zelfs als elke overheid een verbod legt aan de banken om niet de crediteren via bitcoin exchanges zal er hiervoor nogaltijd een markt zijn.

JPV
Juridisch actief: Ja

#6 , 02 jan 2014 14:31

Fraude dus.
waarom fraude ? als je spaargeld heb staan bij de bank genereer je ook euro's en onrvang je ook maandelijks een werkloosheidsuitkering zonder enig probleem
omdat u actief bezig bent met het beleggen van een vermogen om speculatieve redenen, niet uit normaal beheer van uw vermogen. Dit is niet cumuleerbaar met een werkloosheidsuitkeringen. U dient dus alle werkloosheidsuitkeringen terug te betalen sinds de start van uw nevenactiviteit.

Dat u "grootste plannen" hebt, maakt u niet beter. Dat er altijd een markt zal blijven bestaan voor bitcoin, wil nog niet zeggen dat de huurbaas kan leven van de bitcoins.

nero987

#7 , 02 jan 2014 14:58

Om hier even op in te pikken: Ik genereer ook Bitcoins en zou hier makkelijk van kunnen leven.
Toch laat ik deze nog niet uitbetalen in geld, de waarde zal naar alle waarschijnlijkheid nog stijgen waardoor het interessanter is de Bitcoins nu vast te houden.
Ik weet wel dat bij de uitbetaling van de bitcoins dit moet aangegeven worden en dat er 33% belastingen op betaald moet worden.

Wat betreft de grootse plannen, dat kan idd geen argument zijn, ik ben ook bedrijfsbeheer aan het volgen en heb ook grootse plannen, maar dat wil daarom niet zeggen dat mijn plannen werkelijkheid worden.
Dat kantje kan ik wel begrijpen van de verhuurder.

Iig, ik zie dat je eruit gekomen bent, veel succes met je nieuwe woonst en het minen van de alt/bitcoins.

Turaki

#8 , 02 jan 2014 19:06

Om even terug on-topic te komen, u bent nooit verplicht om een loonfiche te tonen aan een verhuurder, maar een verhuurder mag ook vrij kiezen aan wie hij verhuurt, zonder opgave van reden.

Terug naar “Archief”