Halveren alimentatie of niet?

dufour
Topic Starter

Halveren alimentatie of niet?

#1 , 12 sep 2013 22:34

Reeds ongeveer 20 jaar betaal ik alimentatie voor 2 kinderen. Nu ben ik onlangs te weten gekomen dat één van mijn kinderen werkt.
Mijn ex laat het natuurlijk achterwege om mij daarvan op de hoogte te stellen. Sterker nog, ik heb in geen 20 jaar geen contact meer gehad met mijn kinderen en weet zelfs niet waar ze wonen. Ik weet wel dat het werkende kind wettelijk samenwoont met haar vriend.
Heb ik het recht om de alimentatie zomaar te halveren of moet dat met het vredegerecht gebeuren?

Bij voorbaat dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 13 sep 2013 00:16

U gaat daar oor inderdaad best langs de rechtbank.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Turaki

#3 , 13 sep 2013 10:37

Hangt ervan af hoe de alimentatie beschreven is. Indien er per kind een bedrag is bepaald, kan u dat van uw werkend kind laten vallen (natuurlijk wel uw ex via AS hiervan op de hoogte brengen). In het andere geval (enkel totaal bedrag) zou ik u ook aanraden de rechtbank op te zoeken.

Reclame

de reden
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 sep 2013 11:03

U gaat daar oor inderdaad best langs de rechtbank.
en kan er onterechte betaalde alimentatie worden teruggevorderd , en wat dan met het reeds genoten fiscale voordeel ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 sep 2013 12:07

Laat dat ook bepalen door de rechtbank.
In elk geval hebben ze valse info aan u gegeven gezien ze de voorwaarden in het vonnis hebben geschonden en een valse aangifte gedaan.
Indien de rechtbank dit ook uitspreekt en de terugvordering oplegt staat u tgo de fiscus sterker om de zaak correct op te lossen.

Gezien uw kinderen en een vonnis kan u via de gemeente hun officiële adressen krijgen.
Stel hen via een AS in gebreke ( ook dezelfde brief via gewone post versturen) en eis binnen de 15 dagen na ontvangst van de brief de voorlegging van alle nodige attesten.
Werkattest, inschrijving is school, attest kindergeld.

dufour
Topic Starter

#6 , 13 sep 2013 20:06

Alvast bedankt voor de info.

Terug naar “Archief”