verwijderen domicilie

Chino
Topic Starter
Berichten: 2

verwijderen domicilie

#1 , 11 sep 2013 13:51

Hallo,

Een Vriendin van mij liet in oktober 2012 heel even een vriendin van haar bij haar logeren.
Zonder medeweten van mijn Vriendin, op aanraden van een derde persoon, liet die logé haar domicilie adres plaatsen bij mijn Vriendin.
Ook toen de wijkagent langskwam om te verifiëren was mijn Vriendin niet aanwezig maar uiteraard wel de logé.

Toen dit in november uitkwam (minder inkomen kindergeld) maande mijn Vriendin haar logé aan zo snel mogelijk een ander onderkomen te vinden.

Dat gebeurde ook. Er is een gesigneerd huurcontract (17/11/2013) én een formulier (29/11/2013) van de gemeente die de adreswijziging aantoont.

Echter, de wijkagent op die nieuwe locatie heeft haar niet kunnen vinden. En het is ook zo dat de dame in kwestie zich daar uiteindelijk niet (lang) heeft gevestigd.

Gevolg, haar domicilie kwam opnieuw terecht op het adres van mijn vriendin, die sedertdien dus onterecht minder inkomsten kindergeld ontvangt.
Intussen toch al een bedrag van 1000 €.

De bewuste dame opbellen of bereiken is zonder antwoord.
Enkel een werkadres waar zij stage loopt, is gekend. En een vermoeden van de wijk waar zij momenteel zou verblijven.

Bij de politie, wijkagent, komt er maar met moeite beweging. Zou nu overwegen haar een bezoek te brengen op adres werk.
En dan eventueel een PV opmaken.

Bij de kas kindergeld liet mijn Vriendin haar huurcontract zien (waar die dame uiteraard niet op vermeld staat) én het formulier van de gemeente die de bewuste adreswijziging aantoont. Maar dit nemen ze niet als bewijs.

Vreemd dat het blijkbaar zo moeilijk is om te bewijzen dat iemand NIET op een welbepaald adres woont.

Concreet, het is uiteraard de bedoeling deze onterechte domicilie zo snel mogelijk verwijderd te zien.
En als het maar even kan, het verloren kindergeld te recupereren.

Enige raad ?
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 11 sep 2013 15:33

Normaal moet de kwartierinspecteur van UW adres haar als voorstel ambtelijke afschrijving Collegiaal Besluit laten registreren op de gemeente.
Tevens haar met een PV inbreuk bevolking signaleren als op te sporen in het ANG systeem.
In principe kunnen de andere diensten zien dat zij als voorstel AACB in het rijksregister staat.
Geef aan de politie alle mogelijke info die u hebt van uw logé ... werk - gsm.nr - adres van familie - bij welke bank ze is enz enz alles wat u maar kan bedenken

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 11 sep 2013 22:21

domicilie is niet bepalend, u kan proberen aan te tonen dat de andere persoon niet met u een feitelijk gezin vormt. Dit kan met alle middelen, bvb ook een verklaring van de wijkagent die aangeeft dat deze mevrouw nooit meer gezien is op adres X en dat hij gemerkt heeft dat u stappen onderneemt om haar af te laten schrijven.

http://www.rkw.be/Nl/Family/cohabiting.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 11 sep 2013 22:31

@ JPV die attesten zullen door de gemeente moeten afgegeven worden.
Politie is NIET bevoegd een administratief attest af te geven waar ze niet uitdrukkelijk voor bevoegd zijn.
In burgerlijke zaken is politie (in principe) zo wie zo niet bevoegd en zal zelfs uitdrukkelijke toestemming van het parket nodig hebben om te mogen getuigen.

De verklaring van de kwartierinspecteur zal gegeven worden aan het gemeentebestuur ( woning en bewoningsonderzoek) door het opstellen van een Administratieve Akte.
(Blijkbaar gaat dat tegenwoordig zelfs al elektronisch :D )

Valium
Berichten: 76

#5 , 12 sep 2013 07:58

Gewoon klacht neerleggen tegen die persoon voor valsheid in geschriften, misbruik van vertrouwen enz ...
Indien jij in je PV vermeldt dat zij zonder jouw medeweten haar domicile bij U heeft geplaatst, wordt zij geschrapt.
Deze gevallen komen veel voor
Mag je nog van geluk spreken dat zij geen schulden heeft en dat er geen deurwaarder je spullen is komen opschrijven.

Chino
Topic Starter
Berichten: 2

#6 , 13 sep 2013 14:45

Valium, Franciscus én JPV,
bedankt voor jullie antwoorden.

Niet dat alles meteen duidelijker geworden is. Woensdag, afspraak kwartierinspecteur, zal er wellicht een PV opgesteld worden. En zal er dus een procedure 'administratieve schrapping' starten.
Wat wellicht maanden zal aanslepen.
Om het inkomen verlies meteen te stoppen en eventueel te recupereren, blijf ik in het ongewisse.
Duidelijk dat veel afhangt van de goodwill van personen. Hetzij de kwartierinspecteur, de gemeente, de kinderkas.

Ik zal verder schrijven over dit onderwerp wanneer er zich nieuwe feiten voordoen.

Groeten.

Franciscus
Berichten: 38739

#7 , 13 sep 2013 14:53

Er zijn inderdaad een aantal factoren die meespelen...
Is het adres van de persoon gekend dan kan ze daar administratief worden ingeschreven dus zelfs als die persoon niet zelf naar die gemeente gaat kan de kwartierinspecteur van daar haar gedwongen inschrijven.
De kwartierinspecteur van uw vriendin moet wel een aantal malen komen controleren en na x maanden een tweede controleronde doen alvorens college kan beslissen.

Laat zo wie zo uw vriendin aan gemeente opdracht geven dat er GEEN (her)inschrijvingen op haar adres mogen gebeuren ZONDER haar toestemming.

Terug naar “Archief”