opbrengst cavaverkoop vrouwenploeg wordt opgeeist door club

voetballerke
Topic Starter

opbrengst cavaverkoop vrouwenploeg wordt opgeeist door club

#1 , 11 jul 2013 13:48

We zijn een vrouwenploeg en spelen in een club waar ook verschillende mannen en jeugdploegen spelen. we hadden een cavaverkoop gedaan om op het einde van het seizoen een leuke activiteit te doen.we hadden een kleine winst die op rekening van de vrouwenploeg staat tot we er een activiteit mee gaan doen.
Omdat we niet meer met genoeg zijn gaan we weg bij de club en sluiten ons volgend seizoen aan bij een andere club. Nu wil de club dat we onze volledige opbrengst aan hun geven omdat de verkoop onder naam van de club is gebeurd. maar we wilden me de opbrengst gaan bowlen en dit is al gereserveerd en een deel betaald en hebben dit ook aan de club gezegd. maar zij eisen het geld op en dreigen met verdere stappen en we mogen dat geld niet gebruiken voor het bowlen volgens hun. wat moeten we doen kunnen ze ons iets maken. het is vooral één persoon dat ze fixeren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 11 jul 2013 13:54

Als jullie cava verkochten, kunnen jullie sowieso het geld niet gebruiken voor eigen voordeel, anders moeten jullie beschouwd worden als zelfstandigen (of tenminste de inkomsten aangeven als diverse inkomsten bij de belastingen). Gezien blijkbaar jullie de naam van de club gebruikten om die cava verkocht te krijgen, zijn er 2 mogelijkheden:
- jullie hadden toestemming om de naam van de club te gebruiken: dan gelden de regels van die toestemming en moet het geld (sowieso ten voordele van de werking van de club) op die manier gebruikt worden.
- jullie hadden géén toestemming om de naam van de club te gebruiken: dan kan de club een rechtzaak starten tegen jullie voor misbruik van de naam van de club én kan de fiscus ingelicht worden over de verkoop van dranken met winst.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jul 2013 14:24

Nu wil de club dat we onze volledige opbrengst aan hun geven omdat de verkoop onder naam van de club is gebeurd.
En u vindt dit onterecht?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

voetballerke
Topic Starter

#4 , 14 jul 2013 17:25

bij het op starten van de ploeg werd overeen gekomen om 40% van de opbrengst van activiteiten die de vrouwenploeg doet word afgestaan wat ook gebreurd. ik vind niet dat we alles moeten afgeven. het gebeurd in naam van de vrouwenploeg die een deel is van de club. waarom moeten we dan alles afgeven.we hebben immers geen hulp of steun van de club gekregen.

voetballerke
Topic Starter

#5 , 14 jul 2013 17:29

Als jullie cava verkochten, kunnen jullie sowieso het geld niet gebruiken voor eigen voordeel.
een activiteit ter afsluiting van het seizoen met de ploeg is dit dan eigen voordeel? wat mag je dan wel doen met opbrengst van een activiteit?

JPV

#6 , 14 jul 2013 19:27

het seizoen in voetbaltermen eindigt bij m'n weten op 30 juni van het jaar. Als de activiteit dus nog voor 30 juni plaatsvond, kan het nog in het kader van het vorig seizoen. Indien na 30 juni kan dit enkel in het kader van het volgende seizoen en dan ben je niet meer aangesloten bij die club, dus kan je de centen niet meer gebruiken die voor die (afdeling van die) club ingezameld waren.

De centen waren misschien wel gestort op een afdelingsrekening van die club, maar bij afsluiten van de afdeling, behoren alle middelen terug toe aan de club, tenzij er andersluidende afspraken waren.

Dat jullie geen hulp gekregen hebben van die ploeg klopt waarschijnlijk niet, hoewel jullie het waarschijnlijk niet beseffen. Voor een hele hoop zaken hadden jullie bij de KBVB, mochten jullie een aparte club geweest zijn, een aantal verplichtingen als club die jullie niet konden vervullen. Daarom hebben jullie waarschijnlijk zich aangesloten bij die club, dit biedt dus een voordeel.

Een afsluiting van een seizoen om medewerkers en sporters te bedanken (met een beperkt bedrag per medewerker/sporter) is op zich geen probleem, maar een activiteit NA einde seizoen ter afsluiting van het seizoen van een niet-bestaande afdeling van een club ten voordele van mensen die niet meer aangesloten zijn, is effectief een eigen voordeel.

voetballerke
Topic Starter

#7 , 15 jul 2013 08:15

ok bedankt voor de informatie. de activiteit valt na 30juni omdat zo zoveel mogelijk mensen meekunnen gaan. de afdeling word nog overgenomen deoor enkele speelsters en we wilden dus de rekening aan hun overlaten maar de club heeft expliciet gezegd dat we het op hun rekening moeten storten.
en met de hulp die we kregen bedoel ik louter voor de cavaverkoop. we zijn als afdeling niet bij de kbvb aangesloten want zijn een recreanten ploeg dus weet niet wat je hier juist mee bedoelt. ik vind da het in een club altijd van 2 kanten moet komen (geven en nemen bij wijze van spreken) maar het leek het laatste jaar dat we alleen nog maar moesten geven vandaar ook onze frustratie

Franciscus

#8 , 15 jul 2013 08:22

Die club is dat een vzw of een feitelijke vereniging?
Is daar een intern reglement en of statuten die u getekend hebt?

voetballerke
Topic Starter

#9 , 15 jul 2013 21:46

weet ik eigenlijk niet.ik veronderstel vzw?
we hebben geen weet van iets getekend maar zijn eens aan't horen bij de oprichter of dat hij ooit iets getekend heeft want hij heeft de club ondertussen ook al verlaten

Franciscus

#10 , 15 jul 2013 22:07

vzw zijn na te zien via
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... ml?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

voetballerke
Topic Starter

#11 , 16 jul 2013 08:14

ja het is een vzw

JPV

#12 , 16 jul 2013 15:27

dan staat het doel van de middelen die ingezameld worden in de statuten van de VZW. kan je via http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_tsv/tsv.pl" onclick="window.open(this.href);return false; opzoeken.

my_key
Contacteer: Website Facebook

#13 , 16 jul 2013 19:10

Dat is een bestemd vermogen, u gebruikt de naam van de Club, u kan zich dat niet zomaar toe-eigenen om te gaan bowlen. Zie maar dat u geen strafklacht tegen u krijgt. De bowling kan nog gemakkelijk door elke deelnemer aan de activiteit betaald worden, ookal is dat al gereserveerd.

Terug naar “Archief”