Verkoopsovereenkomst verbreken

CoNiO
Topic Starter
Berichten: 7

Verkoopsovereenkomst verbreken

#1 , 18 jun 2013 18:43

Ik heb met mijn bedrijf een verkoopsovereenkomst gesloten met een ander bedrijf, waarbij ik maandelijks een bedrag betaal gedurende 14 maand

Gezien de sombere tijden en vooruitzichten, wil ik daar eigenlijk van af. Kan dat zomaar?

Ik heb contact gehad met de verkoper, om een schikking te treffen of eventueel een compromis te maken, maar de verkoper is daar niet toe bereid. Hij wil de volledige uitvoering van de overeenkomst.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5466

#2 , 18 jun 2013 22:13

In B2B (business to business) dicteren de kontraktuele afspraken de rechten en verplichtingen. Staan er opzeggingsclausules in het kontrakt ? Kan je dit kontrakt niet behouden en eventueel elders snoeien bij gelijkaardige leveranciers ? Kan je mits bijkomende inspanningen bijkomende kontrakten binnenhalen om voor u de uitvoering van de verkoopsovereenkomst toch rendabel te houden.

'k Durf hopen voor u dat de uitvoering u niet in een faissement duwt. Probeer anders in te schatten wat z'n winstmarge is en stel de betaling van die winstmarge als compromis voor. (Als het een dienstenovereenkomst is zit hij dan natuurlijk met een probleem van werkloos personeel/ingehuurde contractors en dan is't "verlies" voor hem zo ongeveer 100%)

Reclame

Terug naar “Archief”