fitnessabonnement en fitnesszaak opeens toe

hilke
Topic Starter
Berichten: 3

fitnessabonnement en fitnesszaak opeens toe

#1 , 21 nov 2007 15:47

De fitnesszaak waar mijn man wekelijks gaat sporten, is opeens dicht gegaan. Naar verluidt wegens het niet-betalen van de huur van het pand.
Nochthans heeft mijn man enkele weken geleden pas een 20-beurtenkaart gekocht. Hiervan zijn slechts enkele beurten opgenomen.
Niemand van de klanten werd van de sluiting op de hoogte gebracht en er werd ook niets tegen mijn man gezegd toen hij zijn kaart betaalde.
Wat kan mijn man doen (en de andere klanten) om zijn geld terug te krijgen, want dit gaat toch om een aanzienlijk bedrag.
Alvast bedankt voor de reacties !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber
Berichten: 572

#2 , 21 nov 2007 15:51

Aangetekend schrijven richten naar de zetel van de fitness met een ingebrekestelling wegens het niet nakomen van contractuele verplichtingen. ik zou er niet teveel op hopen, als de zaakvoerder zijn huur niet kan betalen zou het mij verbazen moest hij nog geld hebben om u terug te betalen. ik vrees dan ook dat de fitnesszaak in staking van betaling verkeert en dat er binnenkort een procedure van faillissement zal opgestart worden. Helaas zal u dan als schuldeiser vermoedelijk helemaal achteraan in de rij komen te staan. Andere schuldeiser zoals de bank en de verhuurder hebben namelijk voorrechten op het resterende activa van de fitnesszaak.

hilke
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 21 nov 2007 15:54

Dank je voor het snelle antwoord !
Ik vreesde er al voor, maar dat aangetekend schrijven gaan we zeker versturen. Eventueel doen we dit samen met de andere gedupeerde klanten.

Reclame

Terug naar “Archief”