trein

fonny
Topic Starter

trein

#1 , 28 okt 2007 09:41

mijn minderjarige dochter, een echt probleemkind (jeugdrechter,plaatsing in psychiatrie edm), reist regelmatig met de trein zonder betalen en kreeg reeds meerdere boetes van € 200. Nu alweer. Ik KAN dat gewoon niet meer betalen met mijn vervangingsinkomen. Nu dreigt de deurwaarder en riskeer ik mijn schamele bezittingen kwijt te geraken. Waar kan ik mijn inboedel eventueel laten registreren en hoeveel kost dat?
Of kan iets anders gedaan worden, ze wordt 18 binnen twee weken, maar haar domicilie blijft bij mij.
Van harte bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 28 okt 2007 14:28

In geval van revindicatie biedt een geregistreerde eigendomsverklaring geen waarborg t.a.v. derden,zodat het eigendomsbewijs van de erin vermelde goederen niet noodzakelijk vaststaat.Ook een factuur mist t.a.v. derden bewijswaarde wanneer niet is aangetoond dat de erop vermelde goederen met eigen gelden werden aangekocht.(Antwerpen 22 oktober 1990,Bull.Bel. 1992,2728).

fonny
Topic Starter

#3 , 28 okt 2007 17:28

Betekent dit dat alleen betaling door MIJ (zelf kan ze het niet) de oplossing is? Kan ik op een of ander manier hieraan ontsnappen?

Reclame

fonny
Topic Starter

#4 , 28 okt 2007 17:28

Betekent dit dat alleen betaling door MIJ (zelf kan ze het niet) de oplossing is? Kan ik op een of ander manier hieraan ontsnappen?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 okt 2007 17:48

U kan met alle mogelijke middelen bewijzen dat de goederen uw eigendom zijn.

scorpioen

j.demoor

#6 , 29 okt 2007 10:46

'In geval van revindicatie biedt een geregistreerde eigendomsverklaring geen waarborg t.a.v. derden,zodat het eigendomsbewijs van de erin vermelde goederen niet noodzakelijk vaststaat.Ook een factuur mist t.a.v. derden bewijswaarde wanneer niet is aangetoond dat de erop vermelde goederen met EIGEN gelden werden aangekocht.(Antwerpen 22 oktober 1990,Bull.Bel. 1992,2728).

‘ze wordt 18 binnen twee weken’ houdt in dat ze vanaf dan meerderjarig is en u niet meer verplicht bent haar bij u te laten inwonen.Afzonderlijk wonen is de enige afdoende bescherming tegen uitvoerend beslag op uw roerende goederen wegens haar schulden.

Afzonderlijk wonen ontheft u evenwel niet van onderhoudsplicht indien haar opleiding niet voltooid is(art.203 Burgerlijk Wetboek) of indien ze ‘behoeftig’ is (art.205 Burgerlijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Terug naar “Archief”