Uitzetting zonder Recht

TraggerHippy
Topic Starter
Berichten: 8

Uitzetting zonder Recht

#1 , 01 okt 2007 18:07

Beste ForumLeden,

Ben gelukkig gescheiden, en heb reeds een tiental jaar het hoederecht van beide kinderen.
Weet niet of de titel in m'n Onderwerp juist is. Betreft hier een meerderjarige, m'n zoon.
Betaalt geen onderhoudsgeld, gaat en staat waar ie wilt, 's nachts lawaai voor gans het huis, enfin, hij maakt het leven voor m'n dochter en ikzelf ondraaglijk.
Houdt met niets of niemand rekening, geen enkele huisregel wordt opgevolgd. Hij denkt dat hij de MAN is, en alles kan doen wat ie wil.

Sinds enige tijd maakt ie ons het leven zo zuur, dat ik tot m'n grote spijt niet anders kan dan het voor opgesteld plan.
Iemand met een soortgelijke ervaring? Of iemand een tip van wat me doen staat?

Sluutjes en bij voorbaat dank,
TraggerHippy.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 01 okt 2007 18:42

Stap eens binnen bij de vrederechter in je buurt en laat zoonlief oproepen om te verschijnen om een poging julie te verzoenen.

Lukt dat niet dan zal zoonlief vlug weten wat "18 jaar zijn" betekent.

Volgens mijn aanvoelen zal de vrederechter klaar en duidelijke taal kunnen spreken die hij zeker zal verstaan.


De procedure is gratis, geen advocaat nodig. Wel moed want als hij zich niet aan de strikt minimum regels houd (vb. gezin niet terroriseren) dan kan je niet anders dan hem uit huis te laten plaatsen. Misschien kan gezinstherapie ook helpen.

Wat zegt de vader van deze situatie?

RR

TraggerHippy
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 01 okt 2007 18:55

Bedankt voor de snelle reactie.
Wat mij betreft zal een verzoening niet veel uithalen. Heb hem al kansen genoeg gegeven. M'n dochter vlucht uit huis wanneer ze maar kan, van schrik. Vanals ze ergens kan overnachten is ze weg.

Enne, ik ben de vader. :wink: Moeder trekt haar van niks aan. Zal je raad eens opvolgen, zien wat ze zeggen op de griffie.

Thanks,
TraggerHippy.

Reclame

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#4 , 01 okt 2007 21:18

Hou ons op de hoogte zou ik zeggen

Natuurlijk moet je hem kansen geven.

Eigenlijk heeft nog geen rechter hem de tang op de neus gezet en eens een beetje genepen. Uiteraard moet je hem die kans geven misschien loopt hij dan wel tussen de lijnen, maar als hij die kans niet wil grijpen zal hij volgens mij best zelf voor onderdak moeten gaan zorgen.

Je kan best eens contact nemen met de moeder, misschien zit daar toch meer oplossing dan je verwacht en zou ze mee laten oproepen in die verzoeningsprocedure.

RR

TraggerHippy
Topic Starter
Berichten: 8

#5 , 09 okt 2007 14:27

Vervolg.....

Praten en smeken hebben geen enkele zin. Heb al van alles geprobeerd. De moeder heeft het geen 2 weken uitgehouden met hem.

Ben naar de griffie geweest van het vredegerecht. M'n situatie uitgelegd, en ie was kort en bondig:
Hem laten dagvaarden via deurwaarder, de rechter zal het rap eens regelen.
Met dergelijke argumenten zou het eens kunnen dat ie niet lang meer zou thuis kunnen blijven kamperen.

Maar alléé, heb al veel geduld had, zal hem nog een kans geven. Zal hem eens uitleggen wat ik van plan ben, misschien dat ie nu wakker schrikt.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#6 , 10 okt 2007 20:49

suc6

RR

Terug naar “Archief”