Geluidshinder in klaslokaal

cele1989
Topic Starter

Geluidshinder in klaslokaal

#1 , 27 jul 2012 17:23

Ik heb een probleem met mijn hogeschool. Voor ons diploma te kunnen behalen, moeten we een groepswerk maken. De uren liggen hiervan vast en het lokaal ook. Aanwezigheid is verplicht, enkel permanente evaluatie en geen herexamen voorzien. Nu is het zo dat in die zaal gemiddeld 10 groepen van 10 personen zitten, met dus een hels kabaal als gevolg. Hier kan dus niet deftig gewerkt worden. Ik heb dit al vaker met de school besproken om eventueel in aparte lokalen of in werkruimtes in de bieb te mogen gaan werken, maar dit is niet toegelaten. Kan ik hier echt niets aan doen? Is er niet zoiets als een wettelijke geluidsnorm die niet overschreden mag worden in klaslokalen? Ik werd daar werkelijk gek, met als gevolg zeer vaak migraine en ziekendagen waardoor ik gebuisd ben. Ik wil naar volgend jaar toe een oplossing, om niet nogmaals te moeten buizen, maar de school voorziet geen alternatief. Kan ik hen dit op een of andere manier toch verplichten? Dit is heel belangrijk voor het behalen van mijn diploma en eveneens mijn gezondheid, omwille van de migraine bij langdurig in het lawaai te moeten zitten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 27 jul 2012 17:55

Oordopjes.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Fore

#3 , 27 jul 2012 19:58

Wij hadden ook voor 3 groepen (20man) een lokaal van 2 op 3.

Wat wij gewoon deden was een lokaal reserveren (al dan niet met beamer), vraag eens na op het (leerlingen)secretariaat. Ik weet niet welke school, maar hier in diepenbeek wordt er geen prob van gemaakt.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

Terug naar “Archief”