Facebook en andere sociale netwerken!

Thidrek
Topic Starter

Facebook en andere sociale netwerken!

#1 , 08 sep 2011 16:15

Onderwerp voor reportage afgesloten: voordelen en nadelen van sociale media.

Bedankt
Laatst gewijzigd door Thidrek op 27 jan 2012 14:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thidrek
Topic Starter

#2 , 08 sep 2011 16:16

f
Laatst gewijzigd door Thidrek op 26 sep 2011 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ganapathi tantra

#3 , 26 sep 2011 22:54

ik denk dat u het belang van facebook en andere netwerken ver overschat. Is in hoofdzaak ingeburgerd bij een erg jonge generatie die
zelfs in vele gevallen al grote spijt begint te krijgen van wat ze zoal doen en de consequenties ervan.
In ons bedrijf van 50 werknemers zijn er wel geteld 2 die het regelmatig eens "doen" de rest zeer sporadisch tot helemaal niet.
Wij als maatschappij zijn helemaal niet volwassen genoeg om met dergelijke vrijheden om te gaan. Maar momenteel beseffen we niet
eens welek percussies evoluties zoals FB en andere zullen hebben op ons. Om maar te zwijgen van het misbruik die de beheerders van
dergelijke structuren vroeg of laat niet zullen kunnen laten onder het mom "anything for a buck." en spam is daar niet eens echt een
probleem van als je maar even wil nadenken.
Niet voor niks pleiten verschillende vooraanstande wetenschappers en denkers voor het opheffen van de internet - anoniemiteit.
Want laten we eerlijk zijn als dergelijke netwerken in de media komen is het meestal negatief. En dat dergelijek netwerken plots van
enorm belang zouden zijn voor spijtige maar als men eerlijk is sporadische voorvallen zoals de Pukkel ramp dan is dat toch maar een
zeer smalle basis om hun bestaan te blijven rechtvaardigen.
Waarschijnlijk zullen z enooit meer verdwijnen maar ik zie een scheiding in de toekomst tussen zij die er volledig in opgaan en de gevolgen
van de openbare mierennest moeten ondergaan en anderen met een komplete aversie om het behoud van hun eigenheid en privacy niet
te willen opgeven.
Vraag is alleen hoe ik mijzelf kan wapenen om onbekend te blijven in deze strukturen als anderen die ik ken van mens tot mens zonder
enige controle wat van mij is op het net kunnen smijten. Zo zou een advocaat wel eens een bericht van iemand kunnen lezen die mij in
een vervelend moment eens heeft horen zeggen dat mijn baas een klootzak is.

Laatst omhoog gehaald door Thidrek op 26 sep 2011 22:54.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Terug naar “Archief”