Ik heb geld geleend aan mijn schoonzus

willy51
Topic Starter

Ik heb geld geleend aan mijn schoonzus

#1 , 13 aug 2011 19:21

Begin maart 2011 tegen mijn zin geld geleend (5000€), aan mijn schoonzus, nu krijgen wij (ik en mijn vrouw) maar ons geld niet terug Het enige bewijs dat we hebben zijn haar mails waarin ze het geld vraagt en deze waarin ze allerhande uitvluchten in vermeld waarom ze nog niet kan terugbetalen deze gaan van "is overgeschreven maar de bankbediende heeft zich van één cijfer in ons rekening nummer gemist nu moet ze wachten tot die som terug gestort wordt" en zo zijn er meerdere tot op het einde zelfs scheldmails wat kunnen wij doen, graag raad aub

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 aug 2011 19:25

Heeft u dat cash overhandigd of overgeschreven met een vermelding?

folderdragerke
Contacteer: Website

#3 , 13 aug 2011 20:11

Als u dat cash hebt gegeven, en ze heeft nergens bevestigd dat je dat werkelijk hebt gegeven, dan vrees ik dat je naar u euro...

Reclame

Creatief

#4 , 13 aug 2011 22:14

Indien er geen schriftelijke overeenkomst is gebeurd en indien je het geld cash hebt gegeven, dan kan je inderdaad fluiten naar de €'tjes.

bartvdv

#5 , 14 aug 2011 09:55

Als er mails zijn waarin de schoonzus beweert dat ze 'het bedrag heeft overgeschreven, maar op een verkeerd rekeningnummer', dan is dat toch bewijs genoeg. En dan kan je beter verder gaan met dagvaarden.

folderdragerke
Contacteer: Website

#6 , 14 aug 2011 10:08

Het klopt inderdaad dat het een bewijs geeft van een lening, maar bedrag zal onduidelijk zijn, of heeft ze misschien gezegd welk bedrag ze had overschreven.?

xena

#7 , 14 aug 2011 12:35

Als er mails zijn waarin de schoonzus beweert dat ze 'het bedrag heeft overgeschreven, maar op een verkeerd rekeningnummer', dan is dat toch bewijs genoeg. En dan kan je beter verder gaan met dagvaarden.
met een dagvaarding of een verzoekschrift ?

bartvdv

#8 , 14 aug 2011 13:04

Advocaat en dagvaarden. Je kan blijven brieven schrijven.

xena

#9 , 14 aug 2011 16:31

en dagvaarden.
met een dagvaarding of verzoekschrift ?
en waarom ?

westhoek

#10 , 14 aug 2011 20:38

Laat hen verstaan dat ze sowiso zware onkosten en miserie gaan hebben als je naar een advocaat stapt (wat ook zo zal zijn), ook al krijg je je centen niet terug. Zelfde met die dreigmails. Meestal helpt dat wel, als ze wat verstand hebben tenminste.

xena

#11 , 14 aug 2011 20:59

Laat hen verstaan dat ze sowiso zware onkosten en miserie gaan hebben als je naar een advocaat stapt (wat ook zo zal zijn), ook al krijg je je centen niet terug. Zelfde met die dreigmails. Meestal helpt dat wel, als ze wat verstand hebben tenminste.
een goedkope mogelijkheid is via een poging tot minnelijke schikking bij de vrederechter is gratis en er is geen advocaat nodig en volgt er een akkoord heeft dit de waarde van een vonnis

bartvdv

#12 , 15 aug 2011 08:38

En als de schoonzus het beter kan uitleggen en op iedere vraag een passend antwoord heeft, dan sta je daar met je verzoekschrift en je opgekropte woede of de documenten die je vergeten bent mee te brengen. Of wat als de schoonzus niet komt opdagen? Een advocaat zal eerst beginnen met een laatste brief vooraleer te dagvaarden. Dat weegt een stuk zwaarder door. En dat hoeft echt niet zoveel te kosten.

willy51
Topic Starter

#13 , 16 aug 2011 09:17

Alvast bedankt voor de reacties
wij hebben zelfs een mail waarin ze ons een som als intrest voorschotelt die zij zal betalen als wij haar helpen, en andere waar ze beloofd het zo rap mogelijk terug te betalen
dit is een samenvatting van de laatste (6 maand later):
"IK WEET VOOR DE MOMENT OOK NIET MEER. KAN TOCH MOEILIJK IEDERE DAG SCHRIJVEN WEET NOG NIKS MEER.
TEN ANDERE : IK HEB HET U NOG AL GEZEGD : IK BEN NIET IN X EN BEZIE MIJN MAILS PAS ALS IK HIER BEN OM NAAR ONS MA TE GAAN
VAN ZODRA IK DAT GELD HEB KRIJGT GE UW GELD TERUG
IK WEET OOK DAT HET VERSCHRIKKELIJK LANG DUURT MAAR DENK MAAR NIET DAT IK HET ZO GEWILD HEB HÉ.
VOOR EEN LENING VRAGEN ZE OVERAL WAT GE VERDIEND EN WAT UW ONKOSTEN ZIJN EN NIET WAT GE ERGENS UITSTAAN HEBT - SORRY
Y DENK AUB EENS 2 KEER NA VOOR GE SPREEKT OVER PIJNLIJKE GEVOLGEN
EN NU BEN IK TERUG WEG SE - NAAR WAAR HET BETER IS"

het arrogante aan heel die zaak is zij heeft zoveel geërfd als haar zus (89520 €) maar dit staat vast zegt ze, nu is er nog 19836 € op een lopende rekening waar zij de bankkaart van heeft en 26000 € dat vast staat) dit is van hun nog levende moeder
Wat kunnen wij doen aub, wij zitten momenteel in spanje

[oppassen met namen:Vandebos]

Terug naar “Archief”