#1 , 27 mei 2011 08:54
Ik ben al enkele jaren gescheiden. Tijdens ons huwelijk hadden we een gemeenschappelijke rekening op ons beider namen.
Volgens de bank dienen beide partners, omdat de rekening op beide namen staat, te ondertekenen om de rekening te laten schrappen.
In het verleden was er een automatische domiciliering voor een verzekering van de wagen voorzien. Hiervan werd al enkele jaren geen gebruik meer gemaakt, maw de verzekering werd door mijn ex via haar persoonlijke rekening betaald.
Plots (na 3 jaar) haalt die verzekering weer geld af van die gemeenschappelijke rekening via "domiciliering". Dit op wens van mijn ex. Volgens de bank kan ik dit niet verhinderen omdat beiden dienen te tekenen om dit stop te zetten,. Mijn ex wil niet tekenen, gaat niet werken, en pluimt me tot op het been. Er wordt geen geld meer gestort op deze rekening, en door afhaling van haar zijde komt die rekening in het rood, wat ik telkens kan aanvullen. Raadpleging bij advocaten levert enkel een bijkomend ereloon op, maar oplossen doet geen enkele. Ze willen allen procederen, en ondertussen gaat alles zijn gewone gang verder.
Wat kan ik doen om te verhinderen dat ex die rekening in het rood brengt?