Design update Juridischforum

jureca
Topic Starter
Berichten: 77
Juridisch actief: Ja

Design update Juridischforum

#1 , 16 mar 2018 11:35

Allen,

Sinds de overname van het Juridischforum een tweetal maanden geleden door Jureca.be, zijn we samen met de webmaster achter de schermen druk bezig geweest een eerste design update voor te bereiden. De update, die in de loop van deze namiddag zal worden geïmplementeerd heeft een focus op:

a. Design: we laten het design van het forum dichter aansluiten met het huidige design van Jureca, dat een aantal maanden geleden zelf een nieuwe layout kreeg aangemeten. Wel behouden we momenteel de lichtgrijze achtergrond op het forum om de leesbaarheid van de teksten te behouden.
b. We implementeren een ‘sticky’ navigatiebalk die bovenaan de pagina steeds beschikbaar blijft. Dit om de constante navigatie door het forum ten allen tijde mogelijk te maken en zo meer interactie te faciliteren.
c. Ook voegen we reeds een rudimentair voting systeem toe, waarbij ingelogde bezoekers een waarde kunnen toekennen aan bepaalde antwoorden. Op korte termijn is het de bedoeling hiermee wat data te verzamelen, zodat we binnen een paar weken kunnen evalueren wat hier de beste opties zijn.

Buiten het bovenstaande wijzigt er momenteel niets aan de gebruikerservaring en blijft het forum op een identieke manier werken.
Het doel van dit forum is en blijft om te voorzien in laagdrempelig en transparant juridisch advies voor iedereen.

Alle feedback is uiteraard meer dan welkom en wordt mee in afweging genomen.

Groeten,

Het Jureca team.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 16 mar 2018 13:42

Mijn ongezouten mening:

De kleuren zijn veel te schreeuwerig. Het blauw en groen is veel te fel. Dit maakt dat alles heel onaangenaam geworden is om te lezen.

P.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 16 mar 2018 13:59

De advertenties komen op het eerste zicht ook heel nadrukkelijk in beeld. Gecombineerd met de permanente menubalk is het "leesgedeelte" zeer klein.

Reclame

katwezel
Berichten: 375

#4 , 16 mar 2018 14:01

Kleuren iets zachter aub

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 mar 2018 14:28

Trekt op niets. Behoorlijk irritant. Niet aangenaam om het forum nog te bezoeken.
.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 mar 2018 14:32

Dit trekt op niks en is zeker door geen professioneel gemaakt, ik heb als leek beters gemaakt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

puttemanp
Berichten: 613

#7 , 16 mar 2018 15:18

'k ben even gaan kijken op jureca.be
Die website is even schreeuwerig gemaakt. Duidelijk geen kennis van leesbaar webdesign.

De kleuren moeten veel zachter, en het font van de postings donkerder. Het doet gewoon pijn aan de ogen.

Er zullen veel lezers/posters afhaken als dit zo blijft.

P.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 16 mar 2018 15:43

Trekt op niets. Scherm springt telkens weg als er een ander lid een item post. Heb al 3 x teug moeten inloggen alvorens dit bericht getypt raakte en gepost.
Ook is 3/4 van de hoogte van het scherm ( 12 cm) ingenomen door de bovenste balken en reclame en blijft er maar 8 cm over voor het bericht. Zelfs voor een kort bericht moet je scrollen om het helemaal te lezen. Snel posten voor het weer verdwenen is.Je krijgt nog niet eens de tijd om uw eigen bericht grondig te herlezen., en aan te passen.
Blijkbaar draait hier alles om de reclame en de opbrengst ervan.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 16 mar 2018 15:51

Blijkbaar draait hier alles om de reclame en de opbrengst ervan.
Wat had men nu echt gedacht?

De beste tijd zal wel voorbij zijn zeker, ik hoop dat ik me vergis.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

tira00
Berichten: 929

#10 , 16 mar 2018 16:22

Lettertype is irritanter om te lezen en het blauw vind ik ook niks (automatisch knijp ik mijn ogen een beetje dicht...)

P-Stone
Berichten: 280

#11 , 16 mar 2018 16:43

Ah... Ik wist niet dat dit forum beheerd wordt door een professioneel juridisch adviesbureau, met andere woorden een bedrijf dat inkomsten krijgt uit het verstrekken van juridisch advies. Fijn om te weten.
Misschien mogen we dan ook weten welke forumleden in loonverband werken voor Jureca ? Dat helpt om bepaalde antwoorden in hun context te plaatsen.
On topic : Ik vind de nieuwe lay-out slecht leesbaar. Misschien moeten mijn ogen er nog aan wennen. En zoals anderen al aangaven : de flitsende balken (plots groter worden, moeilijk weer verdwijnen) vind ik geen aanwinst.
Een voting bij de antwoorden kan dan wel weer nuttig zijn en is misschien wel een meerwaarde.

jef007
Berichten: 1679

#12 , 16 mar 2018 16:46

na de overname 2 maanden geleden, wordt men duidelijk richting "echte" advokaten geduwd.
ik bedoel hiermee : betalend advies door middel van linken naar advokaten links en rechts van de pagina's

puttemanp
Berichten: 613

#13 , 16 mar 2018 17:14

En nu kan je niet meer naast het betalend advies kijken. Van zodra je muiscursor nog maar in de buurt komt van het logo van JuridischForum bovenaan, krijg je een enorme pop-up balk met ... links naar betalend advies.

Uiteindelijk komt het er nu op neer dat een commercieel bedrijf, geld (reclameinkomsten) verwerft door/dank zij advies van vrijwilligers.

Ik had geen probleem met de occasionele reclamebanner om voor de webmaster de hostingkosten (en wat extra) te betalen, maar dit is erover.

P.

jureca
Topic Starter
Berichten: 77
Juridisch actief: Ja

#14 , 16 mar 2018 17:25

Bedankt voor de eerste feedback. We houden rekening met jullie opmerkingen en werken aan een versie 2 die we hopelijk morgen live krijgen.

Over kleuren discussiëren zal nooit gemakkelijk zijn. Wat voor sommige schreeuwend overkomt voelt voor anderen aan als jong en fris. Les gouts et les colours… Misschien is het even wennen. We verzamelen nog even meer feedback over het blauwkleur en herevalueren dan.

Voor de volgende update brengen we alvast volgende in orde:
* De vaste menubalk zal verdwijnen op de mobile versie, om zo voldoende leesplaats te houden.
* De advertentieruimtes worden ingekort op kleine schermen. De huidige structuur is optimaal voor breedbeeld schermen, waar er voldoende ruimte is voor zowel de content als de advertenties. We kijken hoe we voor kleinere schermen de ruimte beter kunnen benutten zodat leesbaarheid voorrang krijgt.

Voor ons blijft het advies op het juridischforum.be niet commerciële en niet geleverd door advocaten/juristen. Het gedachtengoed van het Juridisch forum blijft daar zeker bestaan. Maar, als bezoekers er nood aan hebben kunnen ze via Jureca wel ook een betalend oplossing vinden. We zien die dualiteit als een extra meerwaarde voor de bezoeker.

Groeten,

Het Jureca team

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 16 mar 2018 20:35

zoeven nagemeten. 37,75 % van mijn scherm is tekst JF de rest = Reclame of info Windows

Terug naar “Mededelingen”