Design update Juridischforum

Franciscus
Berichten: 38583

Re: Design update Juridischforum

#46 , 19 mar 2018 00:02

Ha! dat is die blauwe zone ...daar staan advertenties.
Maar inderdaad zoonlief heeft oa.ook adblock op firefox linux laptop gezet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#47 , 19 mar 2018 09:42

Ik wens geen extra software te installeren om dit forum op een deftige manier te kunnen blijven gebruiken, eerlijk gezegd. De advertenties rechts zijn een ongelofelijke "waste of space" en maken het forum een stuk onleesbaarder. Ook het "bold" achtige lettertype stoort me.

Een "redesign" dat de leesbaarheid verlaagt en de leesbaarheid drastisch omlaag haalt, is geen "goed redesign" in mijn ogen. Dit is volgens mij echt een stap achteruit en ik vermoed dat er toch een aantal "vrijwilligers" gaan afhaken, hierdoor...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#48 , 19 mar 2018 09:49

Kleine suggestie: kan je bij de gebruikersvoorkeuren de layout van het forum niet laten kiezen (ik ben op een aantal ander PHP forums actief waar ze meerdere layouts aanbieden, dus ik denk dat dit standaard functionaliteit is die kan aangeboden worden)? Zo kan "by default" deze layout gekozen worden, maar een gebruiker zou dan ook de oude vormgeving (oude kleuren en lettertypes) kunnen kiezen. Den blijft er enkel nog het probleem van de advertenties rechts...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

BrainTrain
Berichten: 496

#49 , 20 mar 2018 16:57

Ik volg Gebruiker21 volledig. font-weight moet naar beneden. Het leest veel vlotter als het lettertype niet vet is.

BrainTrain
Berichten: 496

#50 , 20 mar 2018 17:00

En inderdaad, het blauw (#3882fc) is veel te fel. Grijswaarden lezen veel beter. Blauw oogt mooi op papier maar is belastend voor de ogen om te lezen. Het maakt ook diagonaal scrollen lastig (in lange lijsten). Weg er mee.

adsummam
Berichten: 581

#51 , 21 mar 2018 09:24

Vergis ik mij ?

Zijn de zoekbalken, die aan de hand van een trefwoord, het ganse forum of een subthema onderzoeken, verdwenen ?

WP002
Berichten: 1479

#52 , 23 mar 2018 18:03

Dat blauw doet na een tijdje toch wel wat pijn aan de ogen...

Franciscus
Berichten: 38583

#53 , 23 mar 2018 18:23

In informatiebalk staat ook niet meer de mogelijkheid om naar het forumoverzicht te gaan...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#54 , 26 mar 2018 11:23

In informatiebalk staat ook niet meer de mogelijkheid om naar het forumoverzicht te gaan...
Je kan toch gewoon op het logo van Jurdisch forum klikken om naar het overzicht te gaan?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#55 , 09 apr 2018 10:11

* Upvote systeem (enkel upvoten mogelijk, geen downvoten om zo emotionele responsen tegen te gaan)
Misschien een beetje vroeg voor een evaluatie, maar het vote systeem zoals het nu is schiet voor mij zijn doel volledig voorbij. Op een juridisch forum zou ik als leek die de website niet kent verwachten dat de "reputatie" van een lid een afspiegeling is van de juridische relevantie van zijn antwoorden.

Als ik zie hoe mijn huidige reputatie tot stand is gekomen, dan stel ik me hier toch serieuze vragen bij. Mijn huidige reputatie is 5 en ontleent zijn punten aan:
1 punt: een correctie van een aanname van een ander medelid
2 punten: voor een vrij algemeen juridisch antwoord
2 punten: voor een juridisch antwoord met verwijzing naar wettekst.

Naar mijn mening zouden deze 3 bijdrages slechts 1 (voor het derde antwoord) of maximum 2 (eventueel ook voor het tweede) punten mogen opleveren.

In sommige topics zie ik zelfs dat antwoorden die juridisch gezien compleet verkeerd zijn ook punten krijgen, meestal omdat de TS al blij is dat hij een antwoord krijgt, of soms omdat het antwoord mooi in zijn kraam past.

Terug naar “Mededelingen”