Vertrek trein te vroeg

Frederik_fredje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vertrek trein te vroeg

#1 , 30 nov 2018 08:05

Goeie dag,

De trein vertrekt en is afgeroepen om,om 7u53 te vertrekken.
Als je aankomt gelopen op het spoor omdat je om geldig te zijn op de trein om 7u49 en alle deuren sluiten en doet de begeleidster van de trein op slot en haar staat open.waarom mag ik die om 7u 50 aan de deur staat van de trein die om 7u53 vertrekt nietmeer van die vrouw binnen opstappen.

Ik was op tijd ik was er voor dat de trein ging vertrekken.

Is de treinbeleidster in fout?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

willyboy
Berichten: 897

#3 , 30 nov 2018 08:33

Stond uw klok juist ?

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 30 nov 2018 09:42

Ze mag na het fluitsignaal niemand meer laten opstappen. Dat zou een zware fout zijn. Die ene nog openstaande deur mag zij, en zij alleen, gebruiken.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 nov 2018 09:43

Ja nieuwe regels !

Als je te laat bent door overstappen vind ik dit niet kunnen !

Maar anderzijds wat is op tijd zijn ?, daar kan men dagen over discuteren, mensen die hun dienstplicht vervult hebben weten als geen ander wat op tijd zijn is !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 30 nov 2018 09:45

Ze mag na het fluitsignaal niemand meer laten opstappen. Dat zou een zware fout zijn. Die ene nog openstaande deur mag zij, en zij alleen, gebruiken.
De vertrekprocedure werd onlangs gewijzigd; er wordt niet meer vertrokken met openstaande deuren. De deuren worden nu 30 seconden voor de officiële vertrektijd gesloten zodat de trein tijdig in beweging kan komen.

Niettemin, als de deuren inderdaad 3 of 4 minuten te vroeg werden gesloten kan u gewoon uw beklag bij de NMBS doen daarover.
"sowieso" schrijf je zo.

willyboy
Berichten: 897

#7 , 30 nov 2018 09:56

Beklag kan je doen ....maar dat het gevolgen gaat geven ? Je trein is toch vertrokken .

Frederik_fredje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 nov 2018 18:28

Stond uw klok juist ?
Mijn klok stond juist want die stond gelijk met klok van de treinen zelf en heb het aangevochten en ze hebben me ticketprijs terug betaald als excuse

Terug naar “Andere”