3e aanmaning op 400 euro, factuur van middelbaar

Steffi20
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

3e aanmaning op 400 euro, factuur van middelbaar

#1 , 26 nov 2018 22:32

Hallo,

In 2016 heb ik van middelbaar school veranderd (van X naar Y). Vorig jaar heb mijn laatste jaar bij school Y gedaan, nu studeer ik verder aan hoge school. Een week geleden heb ik een rare brief in mijn brievenbus gevonden, het was "3de en laatste aanmaning" verstuurd door school X. Er stond geen datum op de brief, enkel de berekeningen zonder beschrijvingen en helemaal onder het totale bedrag: 400 euro. De envelop heeft het logo van die school, ik denk niet dat het een oplichting is.
Ik denk ook niet dat we ooit 1e of 2de aanmaning hebben gekregen. Toen ik daar naar school ging, moest ik alle boeken en andere kosten maandelijks afbetalen (dat was 50 euro in cash). Dit bedrag staat op die brief maar 1 keer vermeld(!) Maar ik heb natuurlijk geen bewijzen dat ik de rest heb betaald.
Voor mij is dit bedrag zeer hoog. Ik woon met mijn alleenstaande moeder, en ik heb nog een broer die naar school gaat. (Mijn mama heeft die brief nog niet gezien, want alle financiële moeilijkheden en stress op het werk beginnen haar gezondheid te beïnvloeden.)
Mijn vraag is: wat kan ik in deze situatie doen? Kunnen ze van mij dit bedrag zomaar vorderen, als we geen bewijzen van afbetaling hebben?

Alvast bedankt voor alle reacties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 26 nov 2018 23:06

De verjaartermijn voor dergelijke rekeningen is 1 jaar.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat die termijn in uw geval ooit
rechtsgeldig gestuit werd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 26 nov 2018 23:26

Aanvullend bij Thomas Morus: u stuurt dus een brief terug (best aangetekend) waarin u verwijst naar de aanmaning die u gekregen heeft, en u enkel meldt dat deze factuur verjaard is.
Geen andere informatie geven, dit kan immers de verjaring ongedaan maken.

Reclame

Terug naar “Andere”