Aankoop hoogwerker via veilingsite

Michael D
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop hoogwerker via veilingsite

#1 , 20 nov 2018 10:42

Beste , Graag had ik jullie advies eens gehoord. Online via een Nederlandse veiling site(BVA) heb ik een hoogwerker aangekocht. Deze is reeds geleverd en in gebruikt . De machiene was groter dan verwacht maar vermits zij mij deze bezorgden ben ik hiermee te vreden . Nu maanden later krijg ik telefoon met de vraag om deze te wisselen omdat er een fout is gebeurd. De transport kosten zouden door hun worden vergoed. Ben ik nu nog verplicht om op deze ruil in te gaan. Bij niet akkoord wouden zij alvast de bedrijfsadvocaat inschakelen om alles verder af te handelen . De leverbon is afgetekend voor ontvangst en de factuur is betaald. De specificatie van gewicht en grote kloppen niet. Het merk , kleur en kavel nummer wel. Ik weet ook niet als mijn recht op het houden van de levering kan vervallen omdat er bij de aanmaak van een account word akkoord gegaan met de algemene voorwaarden .



Alvast bedankt voor jullie reacties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 nov 2018 11:37

Aangezien het hier een vergissing betreft, denk ik niet dat je kan weigeren om de hoogtewerker die u gekregen hebt, om te ruilen tegen deze die u betaald hebt. Als men u kosteloos de hoogtewerker die u betaald hebt, bezorgt en de andere meeneemt, zonder dat u daar verder last van hebt, zie ik niet in waarom u dit zou weigeren?

Het is een beetje als wanneer je een onverschuldigde betaling op uw rekening zou krijgen. Als men verzoekt om deze terug te storten, mag u dit in principe ook niet zomaar weigeren. "Gegeven is gegeven" werkte misschien op de speelplaats vroeger, maar wettelijk gezien valt dit toch met een korreltje zout te nemen als het overduidelijk om een vergissing blijkt te gaan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#3 , 20 nov 2018 12:30

Dit is niet de hoogtewerker die u gekocht heeft, uiteraard kan u deze niet behouden. U heeft nooit enig recht gehad op het goed dat u verkeerdelijk geleverd werd.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

Terug naar “Andere”