Administratieve fout door sociaal assistent

Liesje1984
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Administratieve fout door sociaal assistent

#1 , 04 mei 2018 17:09

Ter info. Ons dochter is geboren met een schisis . Nu zijn we teweten gekomen dat wij recht hadden op verhoogd kinderbijslag. Het eerste jaar voor 66 % al zeker. Ze is nu 7 jaar en heeft dus nu recht op niks en kinderbijslagfonds gaat maar 5 jaar terug. De sociaal assistent van het schisis team van bepaalt ziekenhuis heeft dit dus nooit aan ons verteld . Weet iemand of ik hier iets kan aan doen en eventueel een schadeclaim eisen voor al de verloren inkomsten en financiele dobbers die we moeten door staan hebben?
Alvast bedank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3293

#2 , 04 mei 2018 18:34

Je kan altijd eens informeren of klacht indienen bij de ombudsdienst van het betreffende ziekenhuis.
Je kan ook informeren bij je mutualiteit.


Ik heb nu ook volop ervaring met die diensten, dan wel in een heel andere context maar ik heb het gevoel dat je ze eerder als een 'service' moet beschouwen. Het zijn allemaal sociaal verpleegkundigen, ze zijn geen autoriteit. De ene is beter dan de andere.

Mogelijk speelt de reeds verstreken tijd ook een rol. Weet je de naam nog van de betreffende sociaal verpleegkundige? Hoe ga je nu aantonen dat je juist advies hebt gemist toen?
Maar ik zou zeker ook contact opnemen met de sociale dienst van je mutualiteit nu, die laatste heeft ook een juridische dienst.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 04 mei 2018 18:40

Beste

U bent de enige verantwoordelijke. U moet nagaan waar u recht op heeft. Sociaal assistenten doen wat van hen verwacht wordt : u assisteren. Maar zij nemen niet uw verantwoordelijkheid over. Het is bijzonder begrijpelijk dat u niet alle tegemoetkomingen kent. Maar het is ALTIJD belangrijk om niet op één bron te vertrouwen. Uw mutualiteit, kinderbijslagfonds, patiëntenvereniging, internet... Het zijn allemaal informatiebronnen die u kan gebruiken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Andere”