Pagina 1 van 1

Notulen van de ondernemingsraad inzage personeel

Geplaatst: 30 apr 2018 19:20
door de.mey.mat
Beste allen,

Op mijn werk (+- 800 werknemers) is al sinds een jaar geen informatie aan het personeel verleend op papier i.v.m. het doen en laten van de ondernemingsraad. De reden van de notulist is dat de verslagen van de vorige vergaderingen nog niet goedgekeurd zijn, en dat dit in alle grote ondernemingen zo gebeurt.
Mijn vraag is: heeft de notulist wettelijk gelijk en kan dit? Want:
In de wet van 4 DECEMBER 2007. - Wet betreffende de sociale verkiezingen. Staat in artikel 84 te lezen:
"Art. 84. De secretaris van de raad of het comité maakt de notulen van iedere vergadering op.
In de notulen worden opgetekend : de in de raad of het comité gedane voorstellen, de genomen beslissingen, alsmede een getrouwe korte inhoud van de beraadslagingen.
De notulen der vergadering worden bij de opening van de volgende vergadering voorgelezen en goedgekeurd."


Alvast hartelijk bedankt voor de opheldering.