extra domcilie op uw adres

Beest
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

extra domcilie op uw adres

#1 , 26 mar 2018 01:02

Dochter met schulden komt terug thuis wonen met 3 kids.mag ze domiciel hier zetten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 mar 2018 01:18

Als ze daar komt wonen moet ze haar domicilie daar zetten, maar of dit aan te raden is als ze schulden heeft is een andere zaak, ten zij men weet dat men die schulden zal kunnen betalen.

Anders komen of kunnen ze u inboedel er beslag opleggen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 27 mar 2018 22:12

Dochter met schulden komt terug thuis wonen met 3 kids.mag ze domiciel hier zetten?
Niet doen ...

Reclame

nieuw begin
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 mar 2018 12:53

Dochter met schulden komt terug thuis wonen met 3 kids.mag ze domiciel hier zetten?
Niet doen ...

graag uitleg waarom ze het niet zou mogen doen...

eylis
Berichten: 8837

#5 , 28 mar 2018 13:00

dat antwoord heeft lowie al duidelijk gegeven: als je dochter schulden heeft en ze zet haar domicilide op uw adres, kan de deurwaarder beslag leggen op uw inboedel. Maw: in het allerslechtste geval worden uw huisraad/meubelen verkocht om haar schulden te betalen. dus géén goed idee. U màgt het wél, maar het is niet aan te raden. Beter zou zijn dat u haar voor een korte periode (max. 1 maand) laat logeren terwijl ze een nieuw onderdak zoekt.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 mar 2018 13:01

graag uitleg waarom ze het niet zou mogen doen...
1. Moest ze recht hebben op een uitkering, zal deze lager zijn als ze gedomicilieerd is bij iemand die wel een inkomen heeft.
2. Als ze haar schulden niet kan betalen, kan de deurwaarder de volledige inboedel (ook die van de topic starter) komen opladen om de schuld te vereffenen. Topic Starter zal al met sterke bewijzen van eigendom moeten afkomen om spullen terug te eisen, met alle gedoe van dien.
3. Als er ruzie ontstaat tussen dochter en topic starter, zal de topic starter de dochter niet zomaar uit de woning kunnen zetten, aangezien ze er gedomicilieerd is.

Vooral puntje 2 is zeer riskant voor de topic starter... Dus raad van eylis is aan te raden: tijdelijk laten logeren, NIET domiciliëren!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

nieuw begin
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 mar 2018 13:08

Dankjewel voor de accurate uitleg. Heb er zeer veel aan.

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 01 apr 2018 20:07

klein vraagje : als de dochter met haar gezin bij TS logeert, waar is dan haar domicilie ?

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 02 apr 2018 00:01

U zal als uw goederen worden opgeschreven een revindicatie bij beslagrechter moeten beginnen ..bij mijn weten kost die procedure redelijk veel.
En inderdaad zonder administratief adres is dochter Ambtelijk Afgeschreven bij Collegiaal Besluit AACB ..best dochter contact laten nemen met het OCMW

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 09 apr 2018 11:46

klein vraagje : als de dochter met haar gezin bij TS logeert, waar is dan haar domicilie ?
Dochter kan tijdelijk ergens een referentieadres hebben tijdens de zoektocht naar een ander domicilieadres.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”