Lening aan een BVBA door particulier

Mollaertm
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Lening aan een BVBA door particulier

#1 , 05 jan 2018 11:44

Beste,

Graag een inlichting.

Bij een geregistreerde lening van een particulier aan een BVBA waar de BVBA en de zaakvoerder in eigenpersoon beide hoofdelijk en solidair aansprakelijk is.
Wat gebeurd er als de BVBA failliet zou gaan?

MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jan 2018 12:05

Als de bvba failliet gaat zal de zaakvoerder het moeten betalen.

Maar bij ,veel faillissementen van een bvba laat de zaakvoerder zich ook failliet verklaren en dan heb je niks .

Waarom lenen ze niet bij een bank ? dit is het beroep van een bank mensen geld lenen.

Als men geen bank vind om dit bedrag te lenen, blijf als particulier er ook met je poten er van af , dit loopt op een tijd verkeerd af.

De banken hebben de kennis en de ervaring om een vennootschap door te lichten, en te zien of er in die sector nog geld te verdienen valt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mollaertm
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jan 2018 12:14

Wat bij lening akte tussen particulieren?

MVG

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jan 2018 12:27

Bij alle leningen blijft er een risico akte of geen akte, als er geen geld is kan men de lening nooit terug betalen !

En heden ten dage als een particulier je de lening niet terug betaald, en gaat in de CSR en er zijn nog schulden dan heb je ook kans op dat je niks meer ziet van je lening !

Als men loonoverdracht heeft getekend dan zijn de ontleners hun loon zeer beschermd tenzij ze een zeer hoog loon zouden hebben.

Ik persoonlijk zou nooit geld lenen aan een vennootschap of een particulier, daar bestaan banken voor !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#5 , 05 jan 2018 19:34

Beste

Ik ben het eens met de andere leden. Om het met een boutade duidelijk te maken. Eén van mijn beste vrienden is piloot. En als er iema,d hem vraagt geld te lenen dan antwoordt hij ' mijn beste vriend is bankier. En ik heb met hem de afspraak dat zolang hij niet met mijn vliegtuig vliegt, speel ik ook geen bankier...'

Als je het toch wil doen lees dan volgende even

http://www.pmvz.eu/winwinlening

Als kredietverstrekker kan u op deze wijze max 50.000 € ontlenen. Max rente actueel 2 % (rente 2018 nog te bepalen). U krijgt daarnaast ook een belastingkrediet van 2,5 % per jaar.
Als kredietnemer failliet gaat is er een éénmalige belastingkorting ten belope van 30 % van het ontleende bedrag.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Deadzeus
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 mei 2018 15:09

Als de bvba failliet gaat zal de zaakvoerder het moeten betalen.

Maar bij ,veel faillissementen van een bvba laat de zaakvoerder zich ook failliet verklaren en dan heb je niks .

Waarom lenen ze niet bij een bank ? dit is het beroep van een bank mensen geld lenen.

Als men geen bank vind om dit bedrag te lenen, blijf als particulier er ook met je poten er van af , dit loopt op een tijd verkeerd af.

De banken hebben de kennis en de ervaring om een vennootschap door te lichten, en te zien of er in die sector nog geld te verdienen valt.
Kan u mij uitleggen waarom het "recht"systeem zulke mensen beschermt dat zich in de schulden werkt om zich dan failliet te verklaren en alles te doen verdwijnen. Ik neem aan dat hier serieus misbruik van gemaakt wordt. Hoe vaak mag een persoon/eenmansszaak zich failliet verklaren?

Ik begrijp niet dat men deze mensen niet gewoon laten opdraaien voor de schulden die ze gecreerd hebben... En zeker als ze zichzelf al 2 keer failliet hebben verklaard...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 mei 2018 15:37


. Hoe vaak mag een persoon/eenmansszaak zich failliet verklaren?
Met de nieuwe wet insolventiewetgeving die gisteren in voege is getreden is het nu zelfs veel gemakkelijker geworden, ook al kon men ervoor ook onmiddelijk een nieuwe zaak beginnen.

De geschiedenis leert ons ook dat zeer veel zaakvoerders na een faillissement er een veel beter zakenman is geworden!

In Belgie wijst men een gefailleerde met de vinger, maar in Amerika is dit totaal anders, het zijn zaken mensen die de moet hebben gehad om hun nek uit te steken.

En Nu is de bekendste ex gefailleerde de president Donald Trump zelf die ook 4 maal in faillissement is verklaart.,

De meest succesvolle Amerikaanse ondernemers… die eerst failliet gingen

Henry Ford

Walt Disney

Abraham Lincoln


Geboortedatum: 12 februari 1809

Beroep: president

Ging failliet in: rond 1834

H.J. Heinz


Donald Trump


Geboortedatum: 14 juni 1946
Beroep: vastgoedmagnaat, aanstormend politicus

Ging failliet in: 1991, 1992, 2004, 2009

Huidige waarde volgens Forbes: $ 4.5 milard


Zo zie je maar !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#8 , 02 mei 2018 21:38

Denlowie

Probleem is echter dat zij zelf inderdaad geleerd hebben uit hun faillissementen. Maar dat de factuur doorgaans door anderen betaald worden...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Deadzeus
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 mei 2018 15:31


. Hoe vaak mag een persoon/eenmansszaak zich failliet verklaren?
Met de nieuwe wet insolventiewetgeving die gisteren in voege is getreden is het nu zelfs veel gemakkelijker geworden, ook al kon men ervoor ook onmiddelijk een nieuwe zaak beginnen.

De geschiedenis leert ons ook dat zeer veel zaakvoerders na een faillissement er een veel beter zakenman is geworden!

In Belgie wijst men een gefailleerde met de vinger, maar in Amerika is dit totaal anders, het zijn zaken mensen die de moet hebben gehad om hun nek uit te steken.

En Nu is de bekendste ex gefailleerde de president Donald Trump zelf die ook 4 maal in faillissement is verklaart.,

De meest succesvolle Amerikaanse ondernemers… die eerst failliet gingen

Henry Ford

Walt Disney

Abraham Lincoln


Geboortedatum: 12 februari 1809

Beroep: president

Ging failliet in: rond 1834

H.J. Heinz


Donald Trump


Geboortedatum: 14 juni 1946
Beroep: vastgoedmagnaat, aanstormend politicus

Ging failliet in: 1991, 1992, 2004, 2009

Huidige waarde volgens Forbes: $ 4.5 milard


Zo zie je maar !!!
Tof, maar de schuldeisers en leners zitten daar dan wel met openstaande facturen die nooit betaald zullen worden omdat men zich toch zomaar failliet kan verklaren als men in de shit zit. Waarom zou ik gewoon geen éénmans zaak opriechten, 50.000 euro lenen en deze volledig opgebruiken om dan mezelf failliet verklaren zonder gevolgen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 03 mei 2018 19:26


Tof, maar de schuldeisers en leners zitten daar dan wel met openstaande facturen die nooit betaald zullen worden omdat men zich toch zomaar failliet kan verklaren als men in de shit zit. Waarom zou ik gewoon geen éénmans zaak opriechten, 50.000 euro lenen en deze volledig opgebruiken om dan mezelf failliet verklaren zonder gevolgen?
Sorry hoor zo simpel is het ook nu niet hoor, wanneer er fraude of slechtbeheer word vast gesteld door de curator dan gaat deze man of zaakvoerder 100% verantwoordelijk gesteld worden, en er is GEEN kwijtschelding van de schulden !!!!!

Aan de toog van een café kan men er wel eens over praten maar zo simpel is het niet.

En geloof mij heb er meerdere begeleid men gaat zo maar geen faillissement aanvragen, wanneer er geen redenen toe zijn, een kwijtschelding word enkel verleent als daar de reden toe zijn.

Art 80 spreekt de rechtbank de verschoonbaarheid uit van de ongelukkige gefailleerde die te goeder trouw handelt
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”